از برترین های المپیاد ملی ایمنی کار هرمزگان تجلیل شد



در مراسمی که با حضور "مهندس سلیمی" مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، رئیس و کارشناسان بازرسی اداره کل و جمعی از مدیران و مسوولان ایمنی کارگاهها و شرکتهای استان برگزار شد، از برترین های المپیاد ملی ایمنی کار هرمزگان تجلیل شد.

در این مراسم، "مهندس سلیمی" گفت: مسوولان ایمنی، مسوولیت سنگینی به لحاظ قانونی و وجدانی در خصوص پیشگیری از حوادث در محیط کار دارند و هرگونه سهل انگاری و عدم نظارت، منجر به بروز حوادث ناگواری می شود

وی افزود: مسوولان ایمنی باید دلسوزانه و متعهدانه احساس مسوولیت کرده و در جهت بالا بردن سطح علمی و تجربه خود تلاش کنند.

وی بیان داشت: علیرغم آموزش ایمنی کارگران، پیمانکاران و کارفرمایان و متقاضیان صدور پروانه ساختمانی، الزام اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران و بازرسی و بررسی عملکرد آنها و بازرسی از کارگاههای ساختمانی بمنظور آشنایی هر چه بیشتر با مقررات ایمنی کار، شاهد حوادث ناگواری در بخش های مختلف بویژه بخش ساختمان در استان هستیم که در این خصوص نقش مسوولان ایمنی در کاهش حوادث مهم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: در 11 ماهه امسال 209 مورد حادثه ناشی از کار در استان گزارش شده که با وجود بازرسی ها  و تذکرات و تعطیلی کارگاهها و همچنین آموزش و نظارت و همکاری مسوولان ایمنی و سایر اقدامات ایمنی، آمار حوادث ساختمانی نسبت به سایرحوادث کارگاهی بیشتر است که از این تعداد حادثه،  120 مورد مربوط به بخش ساختمان است.  

وی، بیشترین عوامل در وقوع حوادث ساختمانی را  سقوط از ارتفاع، سقوط در چاله آسانسور و برق گرفتگی ذکر کرد

وی اضافه کرد: تمام این اتفاقات در حوزه کار، مسئولیت بیشتر مسوولان ایمنی را می طلبد.

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: کاهش حوادث ناشی از کار نتیجه درست فکر کردن و تصمیم درست است که این امر نیازمند ارائه آمار صحیح و به موقع حوادث است.

فریبا بهزادی افزود: بررسی و تجزیه و تحلیل آمار حوادث ناشی از کار بعنوان ابزاری جهت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای صیانت از منابع انسانی و مادی کشور دارای اهمیت است.

وی بیان داشت: بمنظور کاهش حوادث ناشی از کار در کشور سه آئین نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران، آئین نامه آموزشی کارگران و کارفرمایان و آئین نامه بکارگیری مسوولین ایمنی تصویب شد که با اجرای این آئین نامه ها آمار حوادث ناشی از کار کاهش یافت.

وی بیان داشت: در این راستا در 11 ماهه امسال 7هزار مورد بازرسی از کارگاههای استان انجام شده و همچنین 2 هزار و 370 نفر کارگر و 153کارفرما آموزش دیدند و 637 مسوول ایمنی اخذ صلاحیت و 135 شرکت خدماتی نیز گواهی صلاحیت دریافت کردند که این امر کاهش 39درصدی حوادث را نسبت به مدت مشابه سال قبل به دنبال داشته است.

قابل ذکر است که مرحله اول المپیاد ملی ایمنی کار با حضور 2 هزار نفر در کشور برگزار شد که از این تعداد 50 نفر به مرحله دوم راه یافتند و در آزمون مرحله دوم نیز 10 نفر به مرحله پایانی راه یافتند که در این مرحله استان هرمزگان موفق به کسب سه رتبه برتر شد.

 

 
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها