مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان اعلام کرد:

افزایش ایمنی گشت های تفریحی در جزیره هرمز و سواحل مکران



 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان از اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های گسترده برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران دریایی نوروز 98 در جزیره هرمز و سواحل مکران خبر داد.

«حمیدرضا محمدحسینی» طی سخنانی ایجاد محیط امن و استفاده بهینه گردشگران نوروزی از مناظر طبیعی جزیره هرمز و تالاب‌های شرق استان هرمزگان را از جمله هدفگذاری های صورت گرفته برای طرح نوروزی 98 دانست و گفت: در این راستا، قایقرانان ارایه دهنده خدمات گشت تفریحی در جزیره هرمز، بنادر تیاب و جاسک، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا گشت های تفریحی تعطیلات نوروزی پیش رو را بدون حادثه سپری کنیم.

وی در ادامه افزود: آشنایی با اصول ایمنی قایقرانی و اطفاء حریق، از جمله مواردی بودند که به فعالان دریایی این منطقه آموزش داده شد.

محمدحسینی با اشاره به تلاش‌های گسترده در زمینه ارائه خدمات مناسب به گردشگران دریایی نوروزی، ابراز امیدواری کرد، در طرح 20 روزه تسهیل سفرهای دریایی نوروز 98 شاهد رونق قابل توجه گردشگری دریایی در مناطق ساحلی مرکز و شرق استان در همسنجی با سال‌های گذشته باشیم.

وی با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تامین ایمنی گردشگران دریایی، تصریح کرد: بعد از ارایه آموزش های استاندارد به قایقرانان، جلیقه نجات در اختیار تعاونی‌ها قرار داده شد تا گردشگران نوروزی ضمن بهره‌مندی از این امکانات، سفری ایمن و به یاد ماندنی را در این بنادر تجربه کنند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان در پایان گفت: در این دوره‌ آموزشی که مورد استقبال بیش از ۲۲۰ نفر از قایقرانان جامعه محلی قرار گرفت، کارشناسان ایمنی و آتش‌نشانی معاونت دریایی و بندری اداره بنادر شهید باهنر و مسئولان بنادر هرمز، تیاب، سیریک و جاسک، مباحث آموزشی را به مدت ۱۶۰۰ نفر ساعت به شرکت کنندگان ارایه کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها