سرقت های اینترنتی در پوشش خرید و فروش مواد محترقه



رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه برخی کلاهبرداران اینترنتی از چهارشنبه آخر سال سوء استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در برخی موارد مجرمان سایبری با تبلیغ‌های جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و پول آنها را به سرقت می‌برند.

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا هرمزگان در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا گفت:علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی، برخی افراد اقدام به آموزش ساخت این مواد را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه بسیار مهم است، گفت: ازآنجایی‌که فرزندان حضور فعال در فضای مجازی دارند و برخی سایت‌ها اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند، خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چراکه عدم آشنایی فرزندان با این مواد و آموزش ناقص سایت‌ها در این خصوص بسیار خطرناک است تا به خاطر لحظه‌ای هیجان دچار حادثه‌ای ناگوار نشوند.

این مقام مسئول در هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که درزمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ و آموزش ساخت بمب و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند منتظر حضور مأمورین پلیس فتا باشند.

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری با اشاره به اینکه برخی کلاهبرداران اینترنتی از این فرصت نیز سوء استفاده می‌کنند، ادامه داد: در برخی موارد مجرمان سایبری با تبلیغ‌های جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و پول آنها را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان در پایان به شهروندان توصیه کرد: کاربران با مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه موضوع را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمی در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا به شماره ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها صورت گیرد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها