از عدم آمادگی سردخانه ها در مواقع بحرانی تا اختصاص شهرداری ویژه سواحل بندرعباس



یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار جلسه " گزارش عملکرد شهرداری بندرعباس در سال 1397" برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس و اولین جلسه در سال 98 امروز (سه شنبه 20 فروردین) با دستور کار جلسه " گزارش عملکرد شهرداری بندرعباس در سال 1397" و با حضور شهردار بندرعباس و معاونینش برگزار شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: سال 98 سال موفقی برای بندرعباس خواهد بود، به عنوان خادم شورا بودجه 98 شهرداری بعد از برگزاری 23 جلسه رسمی شورا و بررسی ریزبینانه تک تک اعضا با 780 میلیارد تومان به تصویب رسید.

فیصل دانش افزود: روزهای پایانی سال 97 روزهایی بود که تلاشگران شهرداری به علت آب گرفتگی ها و باران ها و مواجه شدن با سیل عظیم مهمانان نوروزی شبانه روز در حال تلاش بودند که جای تشکر دارد.

وی تصریح کرد: در سال 97 با تلاش اعضا 65 جلسه رسمی به جز جلسات کمیسیون ها داشتیم، 85 مصوبه داشتیم و تلاش همکارانم در شورا موجب تصویب این مصوبه ها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: درخواست ما اجرای دقیق بند بند بودجه تصویب شده شهرداری و شفافیت در پروژه ها و معاملات و توافقات بیشتر است، شورا باید از همه اتفاقاتی که در شهرداری می افتد خبر داشته باشد.

دانش ادامه داد: اطلاع نداشتن شورا از کارهای شهرداری این سوبرداشت را برای برخی خواهد داشت که شهرداری کار خود را می کند و توجهی به شورا ندارد که در واقع اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: ما شنیدیم در ایام نوروز دستوراتی مبنی بر این که پول ورودی پارک ها که طبق مصوبه شورا بوده، توسطدستگاه هایی منع شده است ؛ باید بدانیم واقعیت چه چیز بوده و هیچ دستگاهی فراقانون نیست و این مصوبه به هیئت تطبیق رفته و اخذ اینگونه عوارضات قانونی بوده و هیچکس نباید مانع آن می شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: اگر قرار باشد هر دستگاهی که عضو هیئت تطبیق است، ساز خود را بزند، هیچ چیز در جای خود قرار نمی گیرد و دستگاه ها موظف هستند، قانون را رعایت کنند.

دانش بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کارنامه خوبی را تا پایان سال 98 تحویل مردم دهیم، از اعضای شورا می خواهم وقت بیشتری را در جلسات گذاشته، تحقیقات لازم در باره موضوعات جلسات و نظرخواهی از کارشناسان صورت بگیرد، اهمیت بیشتری برای جلسات کمیسیون ها قایل باشیم و با رعایت قانون، تفاهم بیشتری داشه باشیم.

منشی اول شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم سال خوبی برای تجربه اندوزی از مشکلات بود و توانستیم بهترین خدمات سفر برای گردشگران هرمزگان را داشته باشیم.

مجید عسکری زاده خاطرنشان کرد: باید بررسی شود اگر سیلی در هرمزگان پیش بیاید چگونه با آن مواجه شویم، ما مسئولین باید به این فکر باشیم که مکان های مناسب برای امنیت جانی همشهریان و مهمانان داشته باشیم.

وی افزود: ما باید زیبایی های شهر را به نمایش بگذاریم، ایجاد فضی برای چادر در ساحل زیبایی های ساحل را می‌گیرد البته از اداره کل راه و شهرسازی قول گرفته ایم زمینی در شمال بلوار امام حسین(ع) برای اسکان مهمانان در نظر گرفته شود.

منشی اول شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: مشکل اصلی دیگر فاضلاب است، می گویند کارهایی انجام شده اما این کارها کافی نیست، مشکل دیگر آرامستان بندرعباس است، اگر حادثه ای رخ دهد سردخانه های ما آمادگی ندارند.

عسکری زاده ابراز کرد: مشکل دیگر آلودگی شهر بندرعباس است، در سال 97 کسی پیدا نشد بگوید درصد آلودگی آب و هوای بندرعباس چقدر است و از مسئولان ذی ربط می خواهم این مورد را رسیدگی کنند، مسئله دیگر فضای شهر بندرعباس است که قرار شد صنایع و دستگا هایی که متولی آلودگی شهر بندرعباس هستند به شهرداری کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال سال رونق تولید است و درخواست دارم خیابان یا مکانی به نام رونق تولید اختصاص دهیم و در صورت امکان همایش هایی در این زمینه برگزار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: تقاضای ما از هیئت رئیسه این است که اجرای مصوبات را پیگیری کنند و از دخالت ها در مدیریت شهری جلوگیری شود؛ دستگاه های دیگر توجیه شوند چراکه هر دستگاه موظف است قانون را رعایت کند و نمی شود دستگاه قضایی، انتظامی و .. بگویند ما قانون را رعایت نمی کنیم.

آبتین امیری افزود: تقاضای ما این است جایگاه مدیریت شهری تثبیت شود، برخورد با مامور شهرداری در اجرای قانون اصلا درست و قانونی نیست، وظیفه داریم از مامور شهرداری که قانون را اجرا می کند در برابر هر دستگاهی دفاع کنیم.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه عنوان کرد: امیدواریم اتمام پروژه های نیمه تمام به خصوص میدان میوه و تره بار و پایانه ها که از دغدغه های مردم است حتما در دستور کار قرار گیرد.

اسماعیل بواشه با بیان اینکه طرح تفضیلی شهر بندرعباس نیز باید سریع تر انجام شود، ابراز کرد: اگر بشود شهرداری ویژه ای برای ساحل در نظر گرفته شود برای مدیریت یکپارچه ساحل اتفاقات خوبی می افتد، این عدم یکپارچگی ناهمگونی در زیباسازی ساحل ایجاد می کند با توجه به رویکردی که استانداری و شهرداری برای جذب بیشتر گردشگر دارد می طلبد مدیریت خوبی برای ساحل صورت بگیرد.

شهردار بندرعباس نیز در این جلسه در تشریح عملکرد شهرداری بندرعباس در سال 97 اظهار کرد: تلاش های زیادی در سال 97 انجام شد، در ایام پایانی سال تمامی معاونت های ما تلاش می کردند درآمدهای شهرداری به جای مناسبی برسد تا بتوانیم حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنیم.

عباس امینی زاده افزود: در حوزه شهرسازی در سال 97 تلاش های خوبی شد در جهت توسعه شهرسازی و توازن بین محلات کارهای خوبی انجام شد، جلسات بسیار زیادی با حضور اعضای شورا انجام شد و مهمترین بحث در این حوزه طرح تفضیلی شهر بندرعباس بود که طرح منطقه یک و دو مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات آن مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بحث بافت فرسوده اجرای ایجاد خیابان ها و بازگشایی معابر، بازگشایی خیابان قدس 20، بازگشایی خیابان طلابند، تکمیل نرم افزار شهرسازی در نهادینه کردن فعالیت های نرم افزاری و توسعه الکترونیکی در این حوزه از اهم فعالیت های شهرسازی بوده است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری که خود 6 سازمان را در بر می گیرد فعالیت های خوبی انجام شده است، یکی از فعالیت های صورت گرفته مدیریت خدمات به گردشگران در نوروز 98 بود، کاهش زباله را با اجرای طرح های مختلفی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه جمع آوری حیوانات به خصوص سگ های بلاصاحب از دغدغه های مردم و ما بوده است، اضافه کرد: ایجاد سایت نگهداری سگ های بلاصاحب از کارهای زیربنایی کنترل آن ها بوده است، جمع آوری نخاله های و زباله های سطح شهر، پاکسازی محلات، کاشت گیاهان و درختان سازگار با آب و هوای استان، پیگیری و ایحاد منابع آب پایدا برای مصارف فضای سبز، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان، کنترل خودروها برای ورود به ساحل، افزایش سرویس بهداشتی در سطح شهر، تقویت سامانه 137 برای حل مشکلات شهری، مطالعات پدافند غیرعامل، راه اندازی بازارچه های محلی، زیباسازی بلوارها به خصوص بلوار ساحلی، اجرای طرح تپش، افزاش ایمنی و امکانات سخت افزاری در آتش نشانی و آموزش شهروندان و ... از اهم فعالیت های این حوزه بوده است.

امینی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی ارتقا درجه شهرداری از 10 به 11 و استفاده از فرصت کلانشهری در بهره برداری از توسعه شهر، پیگیری در افزایش مناطق شهری برای افزایش خدمات به شهروندان، موضوع برگزاری دوره های آموزشی نیروهای انسانی شهرداری بندرعباس،اصلاح چارت سازمانی شهرداری بندرعباس، برنامه راهبردی شهرداری از اقدامات موثر صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه مالی و اقتصادی تلاش های خوبی انجام شده است، در مناطق و مرکز توانستیم 91 درصد تحقق بودجه را داشته باشیم، 31 میلیارد و 800 میلیون تومان اوراق خزانه را دریافت کردیم، تلاش در جهت بدهی های پیمانکاران در قبال اوراق اسناد خزانه و تسویه بخشی از بدهی های بیمه داشتیم.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیز بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ابوموسی، تقاطع غیر هم سطح شهدا، آغاز تقاطع غیر هم سطح قدس، آغاز تقاطع غیر هم سطح مهرگان، بلوار ساحلی که در قالب اولویت پنجم ما هست امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: بلوار ساحلی شرق بندرعباس به طول 18 کیلومتر با عرض 110 متر، 70 درصد پیشرفت فیزیکی میدان میوه و تره بار، آماده سازی زمین صنوف آلاینده، آغاز بهسازی آسفالت محلات، اصلاح آسفالت معابر اصلی، پروژه آکواریوم، 85 درصد پیشرفت فیزیکی احداث ساختمان شهرداری منطقه یک، 30 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان معاونت های شهرداری، بهره برداری از فرهنگسرای منطقه 2، برکه گرد، احداث زمین های ورزشی از فعالیت های این حوزه بوده است.

امینی زاده بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اضافه شدن 41 دستگاه اتوبوس به ناوگان انبوه بر شهر، انجام بخش عمده کارهای مربوط به اتوبوس پرسرعت، بهره برداری از سامانه های مختلف مرکز کنترل ترافیک، نصب تابلوهای هشدار و چراغ های راهنمایی رانندگی و ایمن سازی شهر از فعالیت های این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درحوزه سرمایه گذاری حدود 157 میلیارد تومان جذب سرمایه داشته ایم، هر فعالیت خوبی که انجام شده مرحون همکاری دستگاه های مختلف، مردم و اعضای شورا با شهرداری بندرعباس بوده است.

شهردار بندرعباس اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی 8 میلیون نفر شب اقامت داشتیم در بندرعباس 6 میلیون نفر شب اقامت و 2 میلیون و 200 هزار نفر اسکان در مکان های غیر رسمی بوده است، این اتفاق با همراهی اعضای شورا مدیریت شهردار، معاونین شهرداری و روسای سازمان ها با فراهم کردن امکانات بوده است؛ 79 درصد رضایت از خدمات شهرداری بوده است.

امینی تصریح کرد: درخصوص مصوبه دریافت هزینه ورودی بوستان ها دیدیم حجم هزینه هایی که برای خدمات دهی فراهم کنیم بسیار بالا است و آخرین جلسه شورای معاونین قرار شد نامه ای بزنیم که مصوبه داشته باشیم مبلغی مشابه نسبت به سال های گذشته داشته باشیم، تایید شد و به همین لحاظ در فرایندی قانونی به مزایده گذاشتیم چند روز بعد یکی از قضات به عنوان مدعی العموم به شهردار ارسال کردند و به لحاظ نارضایتی گفته بودند از این کار ممانعت به عمل آید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها