فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) خبر داد:

پشتیبانی 12 گروه جهادی از 70 روستای سیل زده خوزستان



پشتیبانی 12 گروه جهادی از 70 روستای سیل زده خوزستان

 

فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) گفت: 12گروه جهادی بسیج به نمایندگی مردم هرمزگان،  هفتاد روستای سیل زده کارون را پشتیبانی می کنند.

 

به گزارش بسیج رسانه هرمزگان از شهرستان کارون، سرهنگ اباذر سالاری عنوان کرد: 12 گروه جهادی در قالب گروه های  امدادی، فنی و مهندسی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، پشتیبانی، سه موکب و یک اردوگاه اسکان با ظرفیت پذیرش 2000 نفری برای سیل زدگان خوزستان فعالیت می کنند و هرمزگان معین کارون است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: به محض اعلام وضعیت بحرانی در استان خوزستان به اتفاق مسوولین معاونت های  بسیج سازندگی، بسیج مهندسی و پدافند غیرعامل، معاونت آماد و پشتیبانی ، بسیج رسانه و اردویی و گردشگری سپاه هرمزگان در این استان حضور یافتیم.

 

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام از تشکیل جلسه اضطراری با حضور فرماندهان کشوری و لشکری خبر داد و افزود: با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه و فرمانده سازمان بسیج کشور، پشتیبانی از مناطق شهر کارون به سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تفویض گردید.

 

سالاری  گفت: با بررسی های میدانی از نقاط مختلف شهر کارون بالاخص از روستاهای در معرض سیل، بازدید بعمل آمد و نیازهای ضروری احصا شد.

 

وی تصریح کرد: با مجموعه دستگاه های دولتی و استاندار هرمزگان و  رده های مختلف بسیج استان در راستای جمع آوری کمک های مردمی و انتقال ماشین آلات به شهر کارون  تماس و در این زمینه نشست های تخصصی برگزار گردید.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: پس از ابلاغ ماموریت پشتیبانی ازشهرستان کارون به هرمزگان ضمن هماهنگی با امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام خضیراوی، پیگیری برگزاری جلسه  شورای اداری در شهرستان کارون  شده  و این جلسه جهت  هماهنگی و سازماندهی اوضاع بحرانی روستاها  و  خدمت رسانی به مردم منطقه برگزار شد.

 

سالاری از اعزام 12 گروه جهادی از استان هرمزگان علی الخصوص شهرستان های بندرلنگه،حاجی آباد ، قشم و مرکز استان خبر داد و در ادامه گفت: تقویت سیل بندها در روستاها،خدمات پزشکی امدادی، فنی مهندسی ، فرهنگی، رسانه ای،پشتیبانی و  پخت روزانه 3000 پرس غذا در وعده ناهار و شام به سیل زده های شناسایی شده و مشارکت در  جابجایی اساسیه منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند از اقدامات گروه های جهادی حاضر در منطقه می باشد.

 

وی همچنین از تقویت سیل بندها در روستاهای بحرانی سخن گفت و افزود: با استفاده از نیروهای انسانی و ماشین آلات معاونت مهندسی سپاه استان موفق به تقویت سیل بندها و عملیات خاک ریزی به طول بیش از 20 کیلومتر مربع شده ایم.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: حضور تیم های پزشکی ثابت و سیار در روستاها و ارائه خدمات پزشکی به افراد سیل زده در روستاهای ابوناگه و اسماعیلیه به تعداد 550 نفر نیز از اقدامات دیگر سپاه در شهرستان کارون بوده است.

 

و در بخش دیگر عالی ترین مقام مسوول در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد: بخش  مهمی از فعالیت ها جنبه فرهنگی دارد، حضور در جمع نمازگزاران و راهپیمایی ضد استکباری و سخنرانی در نمازجمعه،اعزام گروه جهادی تیپ مردم پایه سپاه استان به استعداد 17 نفر در روستای طرفایه ،بازدید از اردوگاه پیامبر اعظم (ص)  هرمزگان در منطقه عمومی مارد و بررسی وضعیت اردوگاه جهت آمادگی اسکان سیل زدگان با ظرفیت پذیرش 2000 نفر از اقدامات دیگر سپاه استان در خوزستان می باشد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت:  گروه جهادی شهید دقت بسیج رسانه استان با دونگاه اطلاع رسانی درست و به موقع از وضعیت روستاهای سیل زده به مردم و ترغیب خیرین،نهادها و آحاد مردم در جمع آوری کمک های خیرخواهانه در منطقه ایفای نقش می کنند.

 

سالاری در پایان از حمایت های مردم سلحشور و ولایت مدار، امام جمعه محترم حضرت آیت الله نعیم آبادی، استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نسبت به  همکاری در انتقال ماشین آلات به خوزستان شهرستان کارون، تقدیر و تشکر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها