مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند




مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند.

محمد حسن اسدی در جمع خبرنگاران گفت: تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی با این سازمان از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند.


وی افزود: آیین نامه مربوطه تدوین شده که به زودی در نامه‌ای به ادارات استانی میراث فرهنگی اعلام و رونوشت آن نیز به گمرک ارسال می‌شود.


اسدی ادامه داد: این معافیت گمرکی موجب کاهش هزینه‌های سرمایه گذاران و تاسیسات بخش گردشگری می‌شود.


وی در خصوص مشوق‌های سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی باری سرمایه گذاری در هرمزگان گفت: اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است که سرمایه گذار بخش گردشگری در هرمزگان می‌تواند از ۸ درصد تخفیف بره مند شده و تسهیلات را با نرخ سود ۱۰ درصد دریافت کند.


اسدی افزود: یکی از مشکلات سرمایه گذاران بروکراسی اداری و قوانین پیچیده است که باید حل شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال به رونق تولید بیان داشت: تا زمانی که نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد و روند کارهای اداری پیچیده است سرمایه گذاران تمایل چندانی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت و رونق تولید هم آن گونه که باید محقق نخواهد شد.


وی تاکید کرد: بایستی نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد، قوانین پیچیده ساده شده و بروکراسی اداری را اصلاح کنیم.


در ادامه این نشست خبری رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به عملکرد این اداره کل در ستاد تسهیلات سفر ۹۸ گفت: علیرغم شرایط اقتصادی و جوی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گردشگری وارد استان شده و ۸ میلیون ۵۰۰ هزار نفر اقامت شب در هرمزگان به ثبت رسید که شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.


وی در خصوص بسته‌های سرمایه گذاری گردشگری گفت: از سوی این اداره کل ۶۰ بسته سرمایه گذاری در گردشگری تهیه شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.


برومند تاکید کرد: این بسته‌ها به زودی در سایت اداره کل باگذاری می‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی هرمزگان مراجعه کنند.


گردشگری از مولفه‌های مهم در سند آمایش هرمزگان برای توسعه تا افق ۱۴۱۵ محسوب می‌شودعباس مرادی مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان نیز اظهار داشت: بر اساس ۲ سال و نیم مطالعه و تهیه سند آمایش هرمزگان می‌توان گفت این استان روند امیدوار کننده‌ای در این زمینه دارد.


وی ادامه داد: این بخش در کنار سایر مولفه‌های توسعه از مولفه‌های مهم توسعه استان به شمار می‌رود و یکی از بندهای مهم سند آمایش سرزمین هرمزگان را به خود اختصاص داده است.


عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان افزود: این استان دارای تنوع منابع و مولفه‌های گردشگری است که برخی می‌تواند گردشگری منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی را به خود جذب کند.


مرادی افزود: ۴ فرودگاه بین المللی، پشتیبانی خوبی برای توسعه بخش گردشگری در هرمزگان است و از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان مکمل یکدیگر هستند که این مهم برای سرمایه گذار اطمینان محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها