مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:

طرح های عمرانی امسال در بوموسی احداث می شود



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چندین طرح عمرانی در سالجاری برای شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر بوموسی احداث می شود.

به گزارش صبح ساحل . به نقل از  الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون احداث دیواره (دایک استحصال) بندر بوموسی به طول 850 متر و خشک سازی و تسطیح اراضی به مساحت 8 هکتار در این شهرستان آغاز شده است.
وی بیان داشت: تعمیر و بازسازی اسکله های شماره 3 و 4 بندر بوموسی و اجرای بتن ریزی عرشه آنها از دیگر طرح هایی است که در مرحله نهایی و پایانی قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: همچنین در سالجاری عملیات احداث ساختمان های اداری بندربوموسی، ساختمان مرجع دریایی و ساختمان فرعی تجسس و نجات دریایی آغاز می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یاد آور شد: ساخت 20 واحد مسکونی، بازسازی کلی و تعمیر 2 عدد رمپ شناور و اسکله شماره 6، همچنین احداث بازوی جنوبی موج شکن بندرگاه و افزایش تاج موج شکن فعلی از مهم ترین برنامه های بوموسی در سالجاری است.
عفیفی پور گفت: جزیره ابوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت استراتژیکی برای کشور است و از جنبه دریایی نیز به علت نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس دارای اهمیت است.
جزیره بوموسی در فاصله 42 مایلی جنوب بندرلنگه واقع شده و جنوبی ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.
این جزیره دارای جاذبه های دریایی زیادی بوده وهر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران به آن سفر می کنند.
بوموسی در واقع نقش یک مرکز کنترل و نظارت بر تردد شناورها و حفظ حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در قلب خلیج همیشه فارس ایفا می کند/

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها