راهیابی 155اثر از هرمزگان به جشنواره استانی جابربن حیان



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 155 اثر پژوهشی و علمی این استان از بین 28هزار اثر دانش آموزی به جشنواره استانی جابربن حیان راه یافت.

به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز دوشنبه در نشست پشتیبانی ستاد برگزاری جشنواره استانی جابرین حیان افزود: همه ساله جشنواره پژوهش های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) با هدف تقویت حس کنجکاوی و توسعه و ترویج پژوهش در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود.
وی بیان داشت: نتیجه توجه و سرمایه گذاری در بخش پژوهش و تحقیق در دوره ابتدایی، تربیت دانش آموزان خلاق و مبتکر برای دوره متوسطه و آموزش عالی است که تامین کننده آینده کشور از حیث نیروی انسانی کارآمد خواهد بود.
این مسوول اظهارداشت: دوره ابتدایی بستر مناسبی برای آموزش های پژوهشی مرتبط با تولید ملی و همچنین ترویج و ترغیب خانواده ها در استفاده از تولیدات داخلی باشد.
دادی زاده ادامه داد: پژوهش های علمی دانش آموزان می تواند در رونق تولید کشور مورد استفاده قرار بگیرد و در تحقق رویکرد شکوفایی تولید تاثیرگذار باشد.
وی یادآورشد: جشنواره پروژه های دانش آموزی یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و خلاقیت در مدارس ابتدایی توجه ویژه ای را در نظام آموزشی به خود معطوف کرده است.

جشنواره جابربن حیان مهم ترین دستاورد سند تحول بنیادین 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: جشنواره جابربن حیان یکی از مهم ترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
ایرج بیت اللهی افزود: در این دوره از جشنواره جابربن حیان از بین 28 هزار پژوهش علمی در مدارس ابتدایی هرمزگان، 155 پروژه علمی خلاقانه به مرحله استانی راه یافته است.
وی بیان داشت: آثار راه یافته به مرحله استانی در چهار قالب طبقه بندی، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش است که نتیجه آن به دقت ارزیابی و داوری شده است.
این مسوول یادآورشد: جشنواره امسال دهم و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود و طرح دانش آموزی راه یافته به مرحله استانی در نمایشگاهی جهت بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
بیت اللهی اضافه کرد: این جشنواره با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدارس ابتدایی برگزار می شود.
وی گفت: فراگیری مواد درسی به صورت درهم تنیده، تعامل والدین و مدرسه، تحقق یادگیری همیشگی، تمرین مدیریت زمان و شکل گیری ایجاد زمینه کارآفرینی از دوره ابتدایی در دانش آموزان از دیگر اهداف این جشنواره است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یادآورشد: این استان همه ساله در جشنواره کشوری جابربن حیان درخشیده است و امیدواریم آثار امسال نیز در کانون توجه جشنواره کشوری قرار بگیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها