خرید تضمینی گندم و کلزا در حاجی آباد آغاز شد



رئیس اداره تعاون روستایی حاجی آباد گفت: کار خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان، با شروع برداشت نخستین خوشه های این دو محصول، در شهرستان حاجی آباد، از هفته جاری شروع شد.

به گزارش صبح ساحل و به  نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، فرشید درستکار در حاشیه بازدید از مراکز خرید این شهرستان پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری در مجموع بیش از 40 هزار تن گندم و 500 تن کلزا در شهرستان حاجی آباد برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 700 تن گندم خریداری شده است، گفت: اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد بعنوان مباشر غله و بازرگانی نسبت به خرید گندم و کلزا به نرخ تضمینی اقدام و به سیلوها و انبارهای استاندارد ارسال می کند.

درستکار اظهار کرد: با وجود اینکه سامانه خرید و شرایط کلزا با گندم کاملا متفاوت است شبکه تعاون روستایی حاجی آباد آمادگی لازم را برای خرید تضمینی این محصولات فراهم نموده است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد به عنوان مباشر خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 اقدام به خرید تضمینی می کند افزود: در این ارتباط هماهنگی لازم با راه اندازی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا در شبکه تعاون روستایی انجام شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی حاجی آباد، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم حاجی آباد، متناسب با سطح زیرکشت و میزان برداشت گندم و کلزا در سطح شهرستان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و جلوگیری از اتلاف وقت، گندم بخش های تابعه در همان منطقه خرید و بارگیری می شود.

وی به قیمت خرید گندم تضمینی و کلزا از کشاورزان اشاره کرد و گفت: قیمت گندم معمولی با افت چهار درصد مفید و 2درصد غیرمفید به قیمت 17هزار ریال و گندم دوروم با افت مشابه به نرخ 17هزار و 700 ریال همچنین کلزا با قیمت 34 هزار و 900 هزار ریال خریداری می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی حاجی آباد با بیان اینکه 2 مرکز خرید کلزا در طاشکوئیه و گهکم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 4 مركز خريد تضميني گندم مجاز متعلق به تعاوني روستايي در مناطق مختلف شهرستان حاجی آباد از جمله گهکم،‌ طاشکوئیه، احمدی و فارغان مستقر هستند و كار خريد تضميني گندم از كشاورزان را به عهده دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که قیمت خرید محصول امسال تغییراتی داشته باشد، مابه التفاوت آن پس از محاسبه به کشاورزان پرداخت می شود.

درستکار افزود: کار خرید گندم تضمینی تا اواخر خرداد ادامه خواهد یافت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها