استاندار هرمزگان خط ونشان کشید؛

بر سر منافع مردم با هیچکس معامله نخواهم کرد



استاندار هرمزگان گفت: برای جابه جایی مردم از بافت فرسوده محله چاهستانی‌ها ۳۵۰ هکتار در شهر بندرعباس به عنوان بانک زمین در نظر گرفته شده است.

 

فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری هرمزگان افزود: برای بیشتر ساکنان محلات دارای بافت فرسوده بندرعباس زمین در نظر گرفته شده است و سرعت واگذاری زمین نیازمند مشارکت مردم این محلات است.وی گفت: بخش خصوصی در مناسب سازی بافت فرسوده شهر بندرعباس مشارکت می‌کند.

 

به گفته وی 40 درصد بافت شهر بندرعباس فرسوده است.استاندار هرمزگان افزود: هدف نهایی از بازگشایی معابر محله چاهستانی‌ها ساخت واحد‌های ایمن و مسکونی است.

همتی گفت:رونق ساخت و ساز مسکن رونق تولید در بخش‌های مرتبط را به دنبال دارد.استاندار گفت: برای پیشگیری از تخلف احتمالی علاوه بر نظارت سختگیرانه بر ساخت و سازها، باید از ساخت ساختمان‌های مسکونی غیرمجاز در سطح استان به ویژه حریم شهر بندرعباس جلوگیری شود.

 

همتی افزود: در قیمت گذاری املاک محله‌های فرسوده بندرعباس عدالت رعایت شود.همتی از مردم خواست برای تملک املاک و اجرای توافقات با شهرداری بندرعباس همکاری کنند.

وی از رسانه‌ها خواست از انتشار اخبار ناامید کننده در جامعه پرهیز کنند.همتی خاطرنشان کرد: درست است که ساخت خیابان و کوچه مهم است اما آنچه که اولویت دارد رفع مشکل ساختمان های مسکونی غیر مجاز است که جان مردم را به خطر خواهد انداخت و روند جابجایی افراد از این گونه مکان ها باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بر سر منافع مردم با هیچ کس معامله نخواهم کرد، گفت:منافع مردم باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد و با مدیرانی که این اولویت مهم را رعایت نکنند، با قاطعیت و طبق قانون برخورد می شود.استاندار هرمزگان رعایت عدالت در میان مردم را از وظایف دولت و مدیران دانست و عنوان کرد: باید با یک فرمول و با انصاف در محلات دارای بافت فرسوده با مردم رفتار کرد تا اهالی این محلات رعایت عدالت را به درستی درک کنند.

 

همتی به استفاده از بخش خصوصی در مناسب سازی بافت فرسوده شهرستان بندرعباس اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، ساختمان های مقاوم و مناسب برای مردم در بافت های فرسوده، با حداقل هزینه و با پرداخت تسهیلات احداث شود.

وی با بیان اینکه باید از املاک و اراضی دولتی در سطح شهر بندرعباس به صورت اقتصادی استفاده کرد، افزود: باید املاک غیر اقتصادی ادارات دولتی را به منظور تکمیل پروژه های عام المنفعه مانند بیمارستان، مدرسه، جاده و ...استفاده کرد.

 

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مدیران باید با خلاقیت و نوآوری راه های استفاده از ظرفیت های راکد دولتی در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام عام المنفعه را ارائه دهند و بتوانند با حداقل امکانات حداکثر بهره وری برای مردم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه و ایجاد توازن در استان نیاز به مدیران کارآمد و شجاع است، افزود: مدیرانی که در مسیر مردم موانع ایجاد کنند و موجب معطلی آنها شوند، یعنی از مسئولیت واقعی خود اطلاعی ندارند و مناسب پست و منصب نیستند،مدیران باید بدانند وظیفه آنها تسریع در کار مردم است.

رضا مدرس معاون امورعمرانی استانداری هرمزگان هم گفت: به ساکنان بافت فرسوده تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد پرداخت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها