برای نخستین بار در استان هرمزگان انجام شد؛

عمل جایگزین کردن آئورت با رگ مصنوعی



برای نخستین بار در استان هرمزگان عمل جایگزین کردن آئورت با رگ مصنوعی در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس انجام شد.

دکتر علی صابری گفت: بیمار آقای 58 ساله بود که با علائم سیاه شدن انگشت کوچک پا و ترشحات چرکی از این ناحیه که به درمان معمولی پاسخ نداده بود  از طریق اساتید جراح عمومی به بنده معرفی شد.

این فوق تخصص عروق با اشاره به اینکه این فرد با کمترین مقدار راه رفتن هر دو اندام تحتانی شرع به درد گرفته و فرد مذکور قادر به راه رفتن نبود، تصریح کرد: در زمان معاینه نبض اندام سمت چپ تحتانی براحتی احساس نمی شد و در بررسی‌ها تکمیلی مشخص شد که قسمت انتهایی آئورت شکمی انسداد پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ابتدا منشأ عفونت در انگشت پا مورد درمان قرار گرفت تا منبع ترشحات بسته شود، اضافه کرد: پس‌ازآن عمل جایگزین کردن آئورت با رگ مصنوعی صورت گرفت که پس از آن بیمار با حال عمومی خوب مرخص شد.اکنون بعد  از هشت روز از عمل هر دو اندام تحتانی دارای نبض و فرد مذکور قادر به راه رفتن بدون مشکل است و زخم‌ها بهبودیافته است.

 

 

دکتر صابری با اشاره به اینکه این عمل برای نخستین بار در استان هرمزگان صورت گرفت، عنوان کرد: ازاین‌پس برای چنین عمل‌های مشابه‌ای دیگر نیاز به‌صرف هزینه و رفتن به خارج از استان نیست چرا که در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس شرایط درمان جراحی های عروق فراهم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها