اولیاءدم مقتول در حاجی آباد از قصاص گذشت کردند

پایان کابوس چوبه دار پس از 8 سال



بهترین خبری بود که توی عمرش شنیده بود خبر آزادی ازچوبه  اعدام...خبری که 8 سال منتظرش بود ، 8 سال سخت پر از کابوس...

در سن18 سالگی در یک مراسم عروسی و در یک نزاع بچگانه ، دوستش  مهدی با چاقو کشت و8سال حبس کشید...شب و روزش شده بود کابوس مرگ ، عذاب وجدان و پیشمانی...

نخستین روزهای سال 90 بود همه‌جا بوی بهار بود و شادی، صدای ساز و دهل از منازل عروس و داماد این شادی را چندین برابر کرده بود ،همه  مشغول پایکوبی بودند تا اینکه ناگهان  صدای   جیغ و شیون،  رنگ مراسم را عوض کرد ، خون جوانی بر روی  زمین ریخت... 

پلیس و مأموران اورژانس به محل وارد شدند اما جوان جان باخته بود و قاتل متواری...

هاشم سراسیمه و گریان  از محل می‌گریخت، ولی هنوز باورش نمی‌شد که دستانش به خون دوستش آلوده‌شده باشد...هنوز ساعتی از متواری شدنش نمی‌گذشت که پلیس ردش را گرفت و دستبند سردی بر دستانش قرارداد...

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان  در این مورد گفت: در بهار سال1390 پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در یک نزاع در روستایی در حوزه قضائی شهرستان حاجی‌آباد مطرح و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی مشخص شد که در حاشیه یک مراسم عروسی ؛نزاعی رخ‌داده و فردی 18 ساله حین نزاع براثر اصابت چاقو جان خود را ازدست‌داده است.

مظفر حمزه ئی با بیان اینکه با تلاش صورت گرفته در سریع‌ترین زمان ممکن ضارب که او نیز جوانی 18 ساله بوده، دستگیر و به ایراد جرح با چاقو و قتل مقتول و شرب خمر اقرار نمود ادامه داد: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص اولیاء دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان ؛حکم قصاص قاتل((ه-ع)) صادر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان افزود :با توجه به جوانی قاتل و ندامت وی؛ شعبه 21 شورای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس به پرونده ورود نمود. 

حمزه ئی اضافه کرد که با تشکیل جلسات متعدد اعضای شورا و خانواده مقتول در روستای محل سکونت ایشان و با حضور ریش‌سفیدان، بزرگان و خیرین محلی درنهایت این تلاش‌ها به بار نشست و اولیاء دم با مصالحه رضایت خود را اعلام و قاتلی که جوانی خود را با اشتباهی مرگبار تباه نموده بود؛باگذشت اولیاء دم دوباره به زندگی بازگشت.

به گفته  این مقام مسئول ، در نخستین ماه بهار سال 1398 ؛ با عنایت خداوند متعال پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بندرعباس با صلح و سازش و نجات جوان زندانی مختومه شد.

آزادی زندانی محکوم‌به قصاص  پس از10 سال

35 ساله است  و بعد از 10 سال زندگی پر از اشک و آه، رنگ آزادی را دید و  از سلول‌های  زندان بندرعباس آزاد شد .

این جوان از اهالی قشم است که 10 سال قبل یکی از دوستانش به خاطر اختلاف مالی با چماق از پای درآورد و  خود با افسوس  و پشیمانی فراوان راهی زندان شد. 25 ساله بود که دریکی از ماههای تابستان سال 87 با دوستش (فرهاد) سر مسئله مالی باهم گلاویز شدند و با عصبانیت چماق دم دستش را بر سر دوستش امین فرود آورد. میثم که مواد مخدر استعمال نموده بود بعد از لحظه‌ای متوجه شد که چه جنایتی  انجام داده است ، از ترس ،فرهاد را لای پتوی قرار داد و در بیابان‌های اطراف قشم رها نمود...

جسد این جوان متولد 63 نیز در بیابان‌های اطراف قشم  توسط پلیس کشف و پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در حوزه قضائی قشم تشکیل شد.با بررسی موضوع توسط بازپرس و مرجع انتظامی در کمتر از 48 ساعت قاتل دستگیر و در تحقیقات اولیه در محضر مقام قضائی به اختلاف مالی با مقتول و درگیری با وی پس از استعمال مواد مخدر و نهایتاً قتل او با ضربات چماق به سرش اقرار نمود. 

به گفته معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان،این پرونده پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه  کیفری  استان هرمزگان ارجاع گردید،پس از رسیدگی پرونده با حضور قاتل و وکیل وی  و خانواده مقتول  تشکیل‌شده و با توجه به اقرار صریح قاتل به ارتکاب قتل و درخواست قصاص توسط اولیاء دم  ؛  حکم به قصاص نفس  با پرداخت  سهم صغار  صادر شد که رأی مذکور در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تائید گردیده است.

حمزه ئی ادامه داد:  با توجه به قطعیت حکم قصاص ؛پرونده در اختیار شعبه 21 شورای حل اختلاف بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس قرار گرفت. وی تصریح کرد: با تشکیل جلسات متعدد (سه مرحله) در شورای حل اختلاف و دعوت از اولیاء دم ؛ با لطف و عنایت خداوند قادر متعال و تلاش بی‌وقفه رئیس و اعضای  شورای حل  اختلاف ویژه زندان بندرعباس درنهایت  منجر به صلح و سازش و اولیاء دم با مصالحه  رضایت قطعی خود را اعلام و زندانی (( ح -  ع  )) از قصاص رهایی پیدا کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها