عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جامعه کشش گرانی ناشی از افزایش قیمت سوخت را ندارد



عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به واکنش اخیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نسبت به نقض برجام از سوی طرف‌های غربی، خاطرنشان کرد: ایران بارها بر اهمیت بهره‌مندی از منافع برجام تأکید کرده اما طرف مقابل از جمله اروپایی‌ها اقدامی عملی در این راستا انجام نداده و به ارائه برخی بیانیه‌های شفاهی بسنده کرده است.

محمد آشوری تازیانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال واگرایی در درون ایران از طریق تشدید فشارهای اقتصادی و بلوف‌های نظامی است، گفت: هرگونه درگیری نظامی با ایران، آنچنان هزینه فاحشی برای آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای طرفدار جنگ خواهد داشت که تصور آن در باور استراتژیست‌های آمریکایی نمی‌گنجد.

وی اضافه کرد: اروپایی‌ها اگرچه ساختاری موسوم به اینستکس را ایجاد و بر روی آن مانور سیاسی و رسانه‌ای می‌دهند اما این ساختار تأمین‌کننده انتظار ایران در مبادلات اقتصادی بین‌المللی نیست و فرصت ۶۰ روزه ایران به آن‌ها نیز در همین راستا است که آن‌ها اقدامات عملی‌تری از خود نشان دهند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنان باید این باور را در خودمان حفظ کنیم که برای مقابله با تحریم‌ها می‌بایست دقت عمل در حوزه اقتصاد داخلی را تقویت و جلوی سو استفاده‌های سودجویان را بگیریم و راه‌حل را در ساختار اقتصادی داخلی بجوییم.

آشوری تأکید کرد: درآمدهای ارزی و سطح واردات کالاهای اساسی در کشورمان به‌اندازه‌ای هست که بتوانیم از بحران‌های دشمن ساخته عبور کنیم و لذا اگر نظارت مطلوبی در فرآیندهای توزیع و تخصیص داشته باشیم با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

وی همچنین درباره علت مخالفتش با طرح افزایش قیمت بنزین که در هفته اخیر در مجلس بررسی شد، نیز گفت: استنباط ما این است که در این اوضاع گرانی هرگونه افزایش قیمت سوخت باعث تحریک شدن دوباره تورم خواهد شد و عملاً جامعه کشش موج دیگر گرانی ناشی از افزایش قیمت سوخت را ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد: راه‌های دیگری نیز در کشور برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد و لذا نباید صرفاً راه‌حل ما، افزایش قیمت سوخت و فشار بر مردم باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها