رئیس سازمان جهاد کشاورزی از احیای واحدهای تولیدی خبر داد:

رونق تولید در صنعت طیور استان هرمزگان



مسعود دشوارگر مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش گفت: یکی از وظایف ذاتی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان است که در جهت حمایت تولید داخلی در سطح ملی و جلوگیری از ورود واسطه گران و دلالان در این بخش کشاورزی می‌باشد.

دشوارگر افزود: از نیمه دوم فروردین ۱۳۹۸ خرید تضمینی از این دو محصول استراتژیک در استان هرمزگان آغاز گردیده است و با توجه به پراکندگی جغرافیایی کاشت این محصولات 17 مرکز خرید و ذخیره‌سازی جهت دسترسی آسان کشاورزان و سهولت در تحویل محصولات گندم و دانه‌های روغنی کلزا خود در کلیه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان هرمزگان راه‌اندازی گردیده است.

در سال زراعی ۱۳۹۸ نرخ خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلو 01700 ریال، نرخ خرید گندم دروم 17700 ریال و نرخ خرید دانه‌های روغنی کلزا ۳۴۳۹۸ ریال تعیین گردیده است.

به گفته وی تاکنون مقدار 16500 تن گندم و 950 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری گردیده است که ۹۰ درصد مبالغ به کشاورزان پرداخت‌شده و مانده آن‌ها در حال ثبت در سامانه و آماده پرداخت است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید 52 هزار تن گندم و 2 هزار دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان خریداری گردد.

مسعود دشوارگر مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش در پایان افزود: برای نخستین بار و باهدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و اینکه محصول سالم‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و نیز برای قطع دست واسطه‌ها، کارخانه‌های تولید آرد استان با نظارت کامل این شرکت گندم‌ها را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

با حضور جمعی از مسئولان استانی مزرعه پرورش مرغ مادر در هرمزگان آغازبکارکرد.

به گزارش خبرنگارما این  مزرعه پرورش مرغ مادر با ظرفیت 35 هزار قطعه مرغ مادر و 4 میلیون قطعه جوجه یکروزه با اشتغالزایی 40 نفر بصورت مستقیم و بیش از 10 میلیارد سرمایه در گردش در روستای باغات شهرستان حاجی آباد  فعالیت خودرا از سر گرفت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان دراین مراسم گفت: با حمایت های صورت گرفته و در راستای کمک به بهبود و توسعه اقتصاد و اشتغال در هرمزگان، این مزرعه مرغ مادر پس از شش سال تعطیلی مجددا فعالیت خود را جهت تکمیل زنجیره پرورش طیور در استان آغاز کرد. 

علی باقرزاده افزود: در هرمزگان بیش از 332 واحد مرغداری با بیش از 6 میلیون و 750 هزار قطعه در هر دوره فعالیت، ظرفیت سازی گردیده که عمده مواد اولیه جهت فعالیت این واحدها، جوجه یکروزه است. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان،ادامه داد: در همین راستا در جهت تامین جوجه یکروزه واحدهای مرغداری گوشتی استان و تکمیل زنجیره تولید، دو مزرعه مرغ مادر در استان با ظرفیت کل 65 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی در حاجی آباد احداث و یک واحد هم در شهرستان بستک با سرمایه گذاری بیش از 450میلیارد ریال در حال راه اندازی است.

باقرزاده، اظهار کرد: بدلیل کافی نبودن جوجه یک روزه تولیدی استان، جوجه یک روزه مورد نیاز واحدهای مرغداری هرمزگان از دیگر استان های کشور خصوصا مناطق شمالی کشور تامین می شود که بُعد مسافت سبب تلفات حین حمل و اضافه شدن هزینه های حمل و نقل می گردد که به دنبال آن افزایش هزینه تولید در واحد های مرغداری را به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تکمیل زنجیره تولید و کمک به صنعت مرغداری استان، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیگیری های متعددی را از طریق کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بعمل آورد تا اینکه در فروردین ماه سال جاری، مجددا فعالیت این  واحد با تعداد 35 هزار قطعه جوجه یک روزه مرغ مادر گوشتی نژاد پلاس آغاز گردیده و در نیمه دوم سال جاری شاهد تولید تخم مرغ نطفه دار جهت جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه در این واحد  خواهیم بود که طبق برنامه ریزی های بعمل آمده حدود 4 میلیون قطعه جوجه یک روزه از واحد فوق تولید و به مزارع پرورش مرغ گوشتی وارد خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: مزرعه مرغ مادر آرمان جوجه متعلق به اقای محمد دهشت در سنوات گذشته با سرمایه گذاری بیش از 40 میلیارد ریال با 8.3 میلیار ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات  تکلیفی بند ژ سال های 82 و 87  راه اندازی و در سال 1391با اشتغالزایی 30 نفر به بهره برداری رسید که به دلایل مختلف پس از اولین دوره تولید با بحران مواجه و در نتیجه غیر فعال گردید که با توجه به پیگیری های بعمل آمده و دستور استاندار در کارگروه رفع موانع تولید با همکاری و مساعدت دستگاه های مرتبط این مزرعه پرورش مرغ مادر مجددا فعال و در چرخه تولید قرار گرفت.

حمایت از تولیدکنندگان استان

استاندار هرمزگان نیز با تاکید بر اینکه فرمانداران و دیگر مسئولان باید به طور منظم از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان‌ها بازدید کنند،  گفت: در سال جاری مهمترین مسئله کشور توجه به رونق تولید است و باید به طور شبانه روزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان تلاش نمائیم. 

فریدون همتی افزود: ایجاد این مزرعه پرورش مرغ مادر و جوجه یک روزه یک کار پایه‌ای جهت بهره مندی و فعال‌سازی بیشتر واحدهای مرغداری در سطح استان محسوب می‌شود.وی، ادامه داد: ایجاد این مجموعه یک اقدام مهم در سال رونق تولید است که پس از هفت سال تعطیلی با حمایت‌هایی که از آن صورت گرفت، توانست فعالیت خود را آغاز کند.

همتی، تصریح کرد: از سرمایه‌گذار این طرح انتظار داریم تا تولیدات خود را در سطحی ارتقا دهد که استان هرمزگان در زمینه تولید و پرورش مرغ مادر و جوجه یک روزه خودکفا شود و واحدهای مرغداری این استان دیگر نیازی به واردات جوجه از خارج هرمزگان نداشته باشند.

وی، گفت: ما برای توسعه صنعت مرغداری  در استان از همه مسئولین تقاضا داریم با حداکثر توان به سرمایه گذاران و تولید کنندگان کمک کنند و با توجه به نیاز استان برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین نمایند.همتی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای واحد های تولیدی در بخش های مختلف که بعضا منجر به تعطیلی آن ها شده است عنوان داشت: به مسئولان و مدیران زیرمجموعه استانداری تکلیف کرده ایم که واحدهای نیمه فعال و تعطیل را شناسایی و راه کارهای برون رفت از بحران را به ما ارائه دهند تا زمینه فعالیت مجدد آن ها را فراهم کنیم.

همتی در پایان با اشاره به ظرفیت های معدنی و کشاورزی در حاجی آباد، خاطرنشان کرد: این شهرستان جزو مناطق مهم استان است که 50 هزار تن از قوط غالب مردم استان که گندم است را تولید می کند و همچنین بخش کشاورزی در آن نسبت به سایر مناطق توسعه یافته تر است و مسئولین باید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

 

حمایت نمایندگان مجلس از فعالین بخش کشاورزی 

حسین هاشمی تختی و احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی دراین مراسم از اعلام حمایت قاطع خود نسبت به افزایش رونق تولید در زمینه های مختلف بخش کشاورزی هرمزگان خبر دادند.

حسین هاشمی تختی و احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز بکار مزرعه پرورش مرغ مادر در حاجی آباد از اعلام حمایت قاطع خود نسبت به افزایش رونق تولید در زمینه های مختلف بخش کشاورزی هرمزگان خبر دادند.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، گفت: احیای بنگاه های تولیدی تعطیل شده  ،  نشان ازجدیت و پشتکار مسئولین استان و همت بلند مردم هرمزگان دارد و اینکه به منویات مقام معظم رهبری اهمیت می دهند. وی افزود: رونق تولید در ایامی که تنگنای اقتصادی وجود دارد خود یک فرصت است، در واقع  ما در یک جنگ نابرابر با ابرقدرت ها قرار داریم.

وی ادامه داد: دشمن  با تکیه بر تحریم و جنگ اقتصادی سعی در تضعیف انقلاب و دور کردن مردم از انقلاب دارد. لذا ما در این رابطه باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و با حمایت از تولید کنندگان در این جنگ پیروز شویم.

احمد مرادی نماینده مردم قشم، حاجی آباد و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: یکی از دلایل موفقیت تولید کنندگان عزم و اراده و باور آنها می باشد.وی تصریح کرد: ما باید به تولید کنندگان اعتماد داشته باشیم و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.این نماینده مجلس، افزود: در این شرایط حساس باید از کشاورزان و تولید کنندگان حمایت مادی و معنوی داشته باشیم و با افزایش توان آن ها در جنگ اقتصادی که توسط بیگانگان و دشمنان نظام به راه افتاده است پیروز شویم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها