«دینگویی ها» از کسب مقام ویژه جشنواره ملی خلیج فارس می گویند


نویسنده: صدف محمودی

 

گروه موسیقی دینگو که چند سالی است فعالیت خود را شروع کرده در نخستین جشنواره ملی خلیج‌فارس موفق به کسب مقام ویژه هیات داوران در بخش آیینی- سنتی شد. 

اعضای این گروه عبارت‌اند از فائزه محسنی، نگین حیدری، ملیحه شاهین زاده و نوشین یوسف زاده. ازاین‌رو با آن‌ها گفت‌وگویی داشتم.

فائزه محسنی دراین‌باره گفت: این اتفاق برای ما بسیار هیجان‌انگیز و شوکه کننده بود وقتی مجری برنامه اسامی برندگان را خواند و نفر اول و دوم سوم بخش محلی اعلام شد، نام گروه ما بینش نبود به خودمان قبولاندیم که قرار نیست چیزی ببریم و سپس گروه پاپ خوانده شد و ما فکر کردیم دیگر تمام‌شده اما بعد از یک سکوت جایزه ویژه را اعلام کردند و گروه ما برنده شد، اصلاً توقع نداشتیم این اتفاق بیفتاد. روحمان هم خبر نداشت و هر چهار نفرمان از خوشحالی جیغ کشیدیم.

وی ادامه داد: ما همیشه به‌صورت مداوم تمرین می‌کنیم حس همبستگی عجیبی میان ما هست، پس از سه سال تمرین این همبستگی برای مخاطبی که ما را روی صحنه می‌بیند بسیار ملموس است. خوشحالی ما از این ‌رویداد اصلاً  قابل وصف نیست چراکه ما اطلاع نداشتیم که مقام آوردیم و حتی نمی‌دانستیم قرار است از ما تقدیر شود!

محسنی افزود: همان‌طور که گفتم یکی از دلایل موفقیتمان همبستگی گروه بود که با تمام سختی‌ها و مسائلی که پیش آمد اجازه ندادیم خدشه‌ای به گروه وارد شود و امیدواریم بتوانیم این گروه را به همین شکل حفظ کنیم. وقتی داشتیم کارها را می‌بستیم فهمیدیم تنها گروه بانوان هستیم به همین خاطر امیدی به برد نداشتیم هم به دلیل حساسیت‌هایی که روی بانوان وجود دارد هم به دلیل حضور گروه‌های قدر که رسماً سالن را منفجر کردند.

عضو گروه دینگو خاطرنشان کرد: ما تنها چهار خانوم بودیم که قرار بود شور موسیقی هرمزگان را به مردم نشان دهیم و باید توانایی‌هایمان را نیز نشان می‌دادیم هدف ما این است که بگوییم فرقی نمی‌کند خانوم باشی یا آقا می‌توانی این سازها را بنوازی و شور به پا کنی تلاش ما حذف چنین نگاه‌های جنسیت زده‌ای ست.

فائزه محسنی ادامه داد: هنگامی‌که روی صحنه اجرا کردیم نود درصد چیزی که می‌خواستیم محقق شد پرواضح است که وقتی خودمان لذت می‌بریم مخاطبمان نیز لذت می‌برد. کما اینکه بتوانیم خانم‌های علاقه‌مند را تشویق کنیم که کار نشد ندارد و با تلاش میسر می‌شود، می‌توان در همین‌جا ماند و کارکرد من به آینده موسیقی بانوان این سرزمین امیدوارم.این بانوی هنرمند اظهار کرد: شیرینی این اتفاق هرروز بیشتر به دلم می‌نشیند و امیدوارتر می‌شوم. دست‌مریزاد به تمام کسانی که اجازه دادند اجرا کنیم و جلوی بسیاری از مسائل ایستادند. از خانواده‌ها و همسرهایمان ممنونیم که از ما حمایت کردند و از مردم نیز سپاس‌گزاریم که با تشویق و پیام‌هایشان ما را دلگرم می‌کنند.وی در پایان گفت ما هیچ‌گاه به این وسعت مخاطب آقا و خانوم درصحنه نداشتیم و چنین فرصتی کمتر برایمان پیش‌آمده بود.

 اما الان ما حس داشتن دو بال راداریم که می‌توانیم پرواز کنیم، وقتی می‌خواستیم برای اختتامیه برویم مثل تمام آدم‌هایی که دوست دارند جایزه‌بگیرند ما هم دوست داشتیم برنده شویم اما به وجود گروه‌های پرقدرت دیگر همین‌که توانسته بودیم شرکت کنیم برایمان کافی بود.

نگین حیدری از دیگر اعضای گروه دینگو در خصوص این موفقیت عنوان کرد: اصلاً فکر نمی‌کردیم در این جشنواره مقام بیاوریم چه برسد به کسب جایزه ویژه! چراکه از اسفندماه تمرینات مستمر نداشتیم و تنها چند روز مانده به جشنواره به‌صورت فشرده تمرین کردیم ازاین‌رو فشار زیادی را تحمل کردیم.

وی افزود: روز اجرا نیز از ساعت سه در سالن بودیم چندساعتی معطل شدیم اما تمام عشق و توانمان را در این راه گذاشتیم و فکر می‌کنم این جایزه مزد سه سال تمرین و زحمتمان بود.

این بانوی هنرمند در پایان عنوان کرد: اگرچه من از خودم صد در صد راضی نیستم شاید 60 درصد آنچه را که تمرین کردیم توانستم اجرا کنم، اما لحظه‌ی اجرایمان شور زیادی در سالن به پا شد و موردتوجه مخاطبان قرار گرفت باوجود گروه‌های بزرگ دیگر هنوز هم این برد برایمان غیرقابل‌باور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها