عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ورود مپنا مانع از نابودی آلومینیوم المهدی شد



عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه  مدیریت جدید شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال باید خارج از نگاه‌های سیاسی و جناحی به این شرکت بنگرد و تنها منافع کارخانه و کارکنان و کارگران را در نظر بگیرد، گفت: باید سعی شود از نیروها و ظرفیت‌های موجود نیز به بهترین شکل ممکن بهره برد زیرا حذف هر نیرو تبعاتی به همراه دارد.

احمد مرادی در حاشیه بازدید از شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال در گفت و گو با  ایسنا،  افزود: باید از مجموعه مپنا که با ورودش توانست مجتمع صنعتی آلومینیوم المهدی هرمزال را از وضعیت وخیم خارج و امروز به روال عادی‌اش بازگرداند، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شناخت خوبی از مجموعه کارگری آلومینیوم المهدی دارم، تصریح کرد: از زمان ورودم به مجلس شورای اسلامی به موضوع واگذاری این مجتمع صنعتی به بخش خصوصی ورود کردم که با اعتراضات متعددی روبه‌رو بود و پرونده را موردبررسی قرار دادم.

مرادی با اشاره به اینکه در بررسی پرونده تخلفات گسترده‌ای مشاهده شد، خاطرنشان کرد: در دوره نهم مجلس اقداماتی آغاز شد اما پس از مدتی خوابیده بود تا بار دیگر این پرونده را به جریان انداخته و از طریق دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و کمیسیون اجرای اصل 44 قانون اساسی موضوع واگذاری موردبررسی و پیگیری مجدد قرار گرفت.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز این پرونده باز و به درخواست بنده در هفته جاری با اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس پرونده واگذاری توسط مالک سابق بررسی می‌شود، اضافه کرد: اگر در مجلس این موضوع رأی بیاورد، موضوع به قوه قضاییه رفته و مسیر خود را طی می‌کند تا متخلفین نیز مورد برخورد قضایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه از آمدن مدیریت جدید این شرکت نیز باید خوشحال بود که توانسته در این مدت کوتاه رضایت تمامی کارگران و کارکنان و مسئولان کشوری و استانی را به ارمغان بیاورد، عنوان کرد: این عملکرد نشان داد واگذاری گذشته همراه با فساد صورت گرفته و با مدیریت ضعیف سعی در نابودی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال داشت.

مرادی با بیان اینکه مدیریت جدید باید خارج از نگاه‌های سیاسی و جناحی به این شرکت بنگرد و تنها منافع کارخانه و کارکنان و کارگران را در نظر بگیرد، ابراز کرد: باید سعی شود از نیروها و ظرفیت‌های موجود نیز به بهترین شکل ممکن بهره برد زیرا حذف هر نیرو تبعاتی به همراه دارد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتظارات از این مجتمع صنعتی بیشتر است و هرکسی حق مشورت دارد اما تصمیم‌گیری و انتخاب نهایی با خود مدیرعامل است، تصریح کرد: آن افرادی که بی‌گناه با تصمیم نادرست مدیریت قبلی برکنار شدند باید با بررسی مجدد به کار خود بازگردند و اگر قرار است از نیروی جدید استفاده شود سعی بر بهره‌گیری از مردم ساکن اطراف کارخانه باشد که تمامی آلودگی‌هایش را تحمل می‌کنند و حق‌دارند از مزایای آن‌هم بهره‌ای ببرند.
وی ارتقا فعالیت‌ها و محصولات شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال را باعث خشنودی هر هرمزگانی دانست و عنوان کرد: خیلی زحمت‌ها کشیده شد که به مردم و مسئولان تفهیم شود که واگذاری صحیحی نبوده و پشت آن  فساد و آلودگی بوده است و از اینکه کارخانه به مپنا واگذارشده قلبأ خوشحال هستم چون می‌دانم مپنا در پی تضییع حقوق کارگران نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها