تیم تحقیقات بین‌المللی وارد بندر فجیره امارات شد



وزارت خارجه امارات یکشنبه‌ شب ساعاتی پس از تکذیب هدف قرار گرفتن چند کشتی یا نفتکش در بندر فجیره، اذعان کرد که «چهار کشتی هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند.

او همچنین اضافه کرد که  سوخت و یا هیچ مواد مضری از کشتی‌ها نشت نکرده است و بندر فجیره  بدون هیچ توقفی مشغول به کار است.

او تاکید کرد که مطالب گفته شده در خصوص وقوع حوادث در بندر فجیره عاری از صحت هستند و تحقیقات درباره شرایط حادثه با همکاری دستگاه‌های محلی و بین‌المللی در جریان است.

منابع خبری سعودی نیز  از ورود تیم تحقیقات بین‌المللی به بندر فجیره به منظور بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات خبر دادند.

گفتنی است بندر فجیره امارات یکی از مهم‌ترین بنادر نفتی منطقه است که در مقطعی راه‌کار ایجاد کانالی به طول ۸۰ کیلومتر در آن [با هدف کاهش نقش استراتژیک تنگه هرمز] مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گرفت؛ اما از آن‌جا که این کانال بندر فجیره را به دو قسمت تقسیم می‌کرد و همچنین شیب آب نیز مانع از کارکرد دائمی آن در عبور نفتکش‌ها بود، برنامه مزبور منتفی شد.

به گزارش میز نفت نام فجیره بیش از هر چیز ترمینال بزرگ نفتی این بندر و صادرات گسترده نفت خام شیخ نشین امارات از این ترمینال و دور زدن تنگه هرمز را در اذهان تداعی میکند. بندر فجیره از جمله تاریخی‌ترین شیخ نشین امارات است. این شیخ نشن امارات متحده عربی به صورت سلطنت مشروطه و از سوی شیخ حمد بن محمد الشرقی اداره می‌شود.

فجیره تنها بندر شیخ نشین امارات متحده عربی است که در حاشیه دریای عمان قرار دارد و همین ویژگی موقعیتی خاصی به این بندر بخشیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها