درآینده، آب سد استقلال میناب به بندرعباس انتقال نمی‌یابد




فرماندار شهرستان میناب گفت : پیگیر تخصیص حق آبه سد سرنی به کشاورزان مینابی هستیم.
محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سد سرنی نیز در مرحله آبگیری بوده و ظرفیت آبی جدیدی است، کشاورزان میناب به دنبال حق آبه سد سرنی هستند و استاندار هرمزگان نیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده و تصمیم نهایی با وزارت نیرو است.

فرماندار شهرستان میناب اضافه کرد: استاندار هرمزگان نیز معتقد است آب سد سرنی باید برای مصرف شرب و کشاورزی منطقه استفاده شود، هرچه استفاده بیشتری از آب از سدها شود و برداشت از چاه‌ها کمتر باشد مخاطرات دشت میناب کاهش می‌یابد.

احمدی بیان کرد: پروژه سه هزار هکتاری در اراضی شمال شهرستان میناب کار شده که نیاز آبی این اراضی 22 میلیون مترمکعب پیش‌بینی‌شده است، 946 هکتار نیز به طرح اضافه شده و نیاز به تخصیص آب بیشتری دارد؛ با طراحی آبیاری نوین در این اراضی از 22 میلیون مترمکعب نیاز آبی7 میلیون مترمکعب آن کاهش‌یافته و صرف جویی بسیاری در منابع آبی شده است.وی ادامه داد: در حال حاضر 13 میلیون مترمکعب آب به اراضی شمال شهرستان میناب تخصیص داده شده که با اضافه شدن 946 هکتار دیگر به این اراضی 15 میلیون مترمکعب تخصیص آب خواهیم داشت.


حمدی عنوان کرد: سد استقلال میناب با 260 میلیون مترمکعب ظرفیت از ظرفیت‌های بزرگ استان هرمزگان و شهرستان میناب است، آب شهرستان میناب، بندرعباس و چاه‌های پایین‌دست وابسته به این سد هستند که در بارندگی‌های اخیر حجم قابل قبولی از آن آبگیری شد.

فرماندار شهرستان میناب در خصوص آمادگی شهرستان میناب در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران به‌عنوان مرکزیت شرق هرمزگان ابراز کرد: اصل مشارکت مدنی مردم در انتخابات است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.


احمدی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه دموکراسی بوده و همیشه آرای مردم از رأی به جمهوری اسلامی تا مجموعه انتخابات مختلفی که برگزار می‌شود، تعیین‌کننده سرنوشتشان بوده است.وی افزود: مجریان و دست‌اندرکاران باید بدانند رأی مردم حق‌الناس است و باید از آرای مردم در چهارچوب قوانین پاسداری کنند؛ شروع فرآیند انتخابات بر پایه روزشماری مشخص است و تاریخ‌های مشخص اقداماتی که باید صورت گیرد انجام می‌شود.


فرماندار شهرستان میناب ادامه داد: در حال حاضر دستور تشکیل ستاد انتخابات شهرستان‌ها صادر شده که ما اعضای ستاد شهرستان را مشخص کردیم و جلسه‌ای تعاملی با شورای نگهبان داشتیم که هم نقاط ضعف گذشته را آسیب‌شناسی کنیم و هم اینکه انتخابات خوبی برگزار کنیم و در حال مهیا شدن هستیم.وی عنوان کرد: میناب مرکز حوزه انتخابیه شرق استان است و ثبت‌نام داوطلبین و شمارش مجموع آرای شهرستان‌های منطقه در فرمانداری میناب انجام می‌شود.وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هیچ تخصیصی از سد میناب برای کشاورزی را نداشتیم، امسال 20 میلیون مترمکعب از آب سد استقلال به باغات میناب تخصیص داده شد و قطعاً باغات ما نسبت به سال‌های گذشته زنده می‌شود و امیدواریم سال پرثمر و محصولی داشته باشیم.


فرماندار شهرستان میناب بیان کرد: سیاست این است که از ظرفیت سدها استفاده بیشتری شود، تا برداشت از چاه‌ها متوقف شود، استاندار هرمزگان همیشه در این زمینه پیگیر بوده است و معتقد است با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن بندرعباس انتقال آب سد استقلال به بندرعباس به صفر می‌رسد.


احمدی ابراز کرد: شهرک صنعتی میناب در سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و کارگاه‌های بسیاری شروع به فعالیت کرده‌اند، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کارگاه‌های تیرچه‌بلوک، میلگرد، تولید کارتن و بسیاری صنایع کوچک در حال فعالیت هستند و فاز دوم این شهرک نیز کلنگ زنی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها