مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان:

رشد گردشگری نیاز به دوره‌های آموزشی باکیفیت دارد



چهارمین کارگاه آموزشی از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری تحت عنوان "مدیریت کیفیت در صنعت گردشگری" در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان، در چهارمین سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری با تبریک ماه مبارک رمضان، با تأکید بر لزوم استمرار این دوره‌های آموزشی، اظهار کرد: این واقعیت را باید پذیرفت که ما در صنعت گردشگری با  بازار جهانی در حال رقابت هستیم و نخستین اصل این صنعت لزوم  تغییر است.

رضا برومند افزود: با توجه به اینکه دنیا به سمت این صنعت عظیم روی آورده اگر تغییر نکنیم رشد نخواهیم کرد و در بازار رقابت دچار مشکل می‌شویم.

وی در پاسخ به چرایی نرسیدن هرمزگان به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری اظهار کرد: علت رشد نیافتن حوزه گردشگری عدم وجود دوره‌های آموزشی باکیفیت بوده است، هنگامی‌که کیفیت در این دوره‌ها وجود داشته باشد موفقیت نیز به همراه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: بعد از خلاقیت پذیرش واقعیت است و اینکه ما باید با توجه به ظرفیت‌ها از امکانات، فرهنگ و اشخاص بهره بگیریم و  همچنین با شناخت اکوسیستم بومی هر شهر و پی بردن به اهمیت گردشگر به‌صورت حرفه‌ای در جذب گردشگران عمل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حفظ احترام در مواجهه با گردشگر برای جذب حداکثری دیگر گردشگران افزود: در عصر حاضر ما مجبور به آموزش و تغییر هستیم ازاین‌رو در سال جاری تمام توان خود را در راستای آموزش گذاشته‌ایم و بر همین مبنا از کارشناسان و اساتید و ارگان‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح آموزشی بهره برده‌  ایم.

برومند بابیان اینکه ما در مسئله آموزش بسیار جدی هستیم و از هیچ‌گونه تلاشی مضایقه نمی‌کنیم، افزود: فعالان حوزه گردشگری اگر آموزش نبینند دچار عواقب مختلفی ازجمله از دست  دادن فرصت‌های شغلی، افسردگی، شکست، احساس ناکامی می‌شوند و ازاین‌رو روانشناسی مثبت می‌گوید هر انتخابی بهترین انتخاب است زیرا امکان دارد انتخاب دیگری وجود نداشته باشد.

رضا برومند ادامه داد: آموزش اساس سنجش و پیشرفت افراد است و در یک مجموعه، آموزش تمامی افراد امری واجب و الزامی است، در غیر این صورت امکان شکست کل مجموعه وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در تشریح علل پیروزی و شکست در بازار رقابت حوزه گردشگری گفت: این موضوع نشان‌دهنده تغییر برخی روندها است و مقاومت در برابر تغییرات می‌تواند موجب از دست رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری در این حوزه شود.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه صنعت گردشگری در اقتصاد کشور افزود: یکی دیگر از مشکلات صنعت گردشگری کیفیت در ارائه خدمات است که این مسئله نیز باید از طریق ارائه آموزش‌های صحیح به فعالان این حوزه منتقل شود. گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور بیش از 100 نفر از علاقه‌مندان به صنعت گردشگری به مدت 6 ساعت در سالن آمفی‌تئاتر جهاد دانشگاهی هرمزگان  با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان، معاون گردشگری و مسئول آموزش این اداره کل  و مسئولین و کارکنان و جمعی از فعالین عرصه گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، از اسفندماه سال گذشته تاکنون پنج سمینار آموزشی برگزارشده که سرفصل مطالب مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی شامل کیفیت خدمات، عوامل رضایت مشتری، عوامل نارضایتی مشتریان، چک‌لیست کیفیت، کیفیت خدمات گردشگری، مدیریت کیفیت، کنترل کیفیت و تعالی سازمانی بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها