گزارش صبح ساحل از صدور حکم اعدام « تمساح خلیج فارس ،سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر»

تمساح خلیج در تور مرگ




تمساح خلیج‌فارس اعدام می‌شود، این خبری است که دیروز به نقل از رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان اعلام شد و در همان لحظه در صدر خبرها قرار گرفت.
تمساح خلیج‌فارس لقب جوانی 36 ساله جنوبی است که پس از سال‌ها تعقیب و گریز بالاخره در شهریورماه 93 به‌عنوان سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر به دام قانون افتاد.


به او که تمساح خلیج‌فارس، سلطان قاچاق شرق کشور و...لقب دادند یکی از افراد مشهور در خصوص قاچاق و ترانزیت مواد مخدر از طریق دریا بوده است و در مدت فعالیتش توانسته بود یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران و پاکستان را راه‌اندازی کند و همچنین به‌عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در حوزه جنوب ایران و پاکستان فعالیت نماید. این فرد با ناامن کردن منطقه، گروگان‌گیری و قاچاق مواد مخدر مبادرت به ترانزیت مواد می‌کرد و حتی در یک عملیات درگیری یکی از نیرو‌های پلیس را نیز به شهادت رساند.


دستگیری این فرد برای دستگاه قضایی و انتظامی مهم بود که سال‌ها در جستجوی و پیدا کردن سرنخی برای بازداشت او و همدستانش بودند تا آنکه تلاش های پلیس نتیجه داد و وی که حتی  به ذهنش خطور نمی کرد در تله قانون بیافتد دستگیر شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان یک سال بعد از دستگیری این فرد، در نشست خبری با اشاره به اینکه این شرور به‌عنوان سرباند و مسئول شبکه قاچاق مواد مخدر، اعضای شبکه خود را به‌گونه‌ای مدیریت می‌کرد که هیچ اثر و ردپایی را از خود باقی نمی‌گذاشت، اعلام کرد که پانزده نفر از سوداگران مرگ و اعضای این شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر به همراه سرکرده آن دستگیرشده‌اند.


علت تعویق احکام قاچاقچیان بزرگ
پس از دستگیری وی و همدستانش، پرونده این موضوع همچنان در دست بررسی بود ولی بعد از گذشت 3 سال خبری از احکام این متهمان نبود. مردادماه سال گذشته پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان از احکام قاچاقچیان بزرگ گفت: «اجرای حکم به این سادگی نیست، برخی از این قاچاقچیان بزرگ اطلاعات مهمی دارند، سرشاخه‌های باند مهم بین‌المللی هستند حتماً باید از این سرشاخه‌ها اطلاعات به دست آید، تیم‌های بین‌المللی باید ارتباط‌هایی را هماهنگ کنند، گاهی ممکن است یک قاچاقچی را آن‌قدر رصد کنیم تا به سرشاخه‌ها برسیم».


وی تأکید کرد: «مطمئناً اجرای عدالت برای آنان انجام می‌گیرد اما واقعاً باید به این جمع‌بندی سیستم قضایی و اطلاعاتی برسد که اطلاعاتی در نزد آنان نمانده است. متأسفانه برخی از قاچاقچیان هوشمندانه عمل می‌کنند که ادله اثبات کافی وجود ندارد، یعنی یک قاچاقچی بین‌المللی وجود دارد که مواد زیادی حمل کرده اما یک گرام از آن‌هم به نام خودش نیست و حتی اموالی هم به نام ندارد». سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «این موارد نیاز به کارهای پیچیده و بررسی سرشاخه‌های مالی و اطلاعاتی را دارد به همین دلیل است که اجرای احکام این قاچاقچیان بزرگ نسبت به قاچاقچیان کوچک‌تر به تعویق می‌افتد».


سرانجام شبکه باند بین‌المللی تمساح خلیج‌
خبر دستگیری نفر دوم سرکرده این باند تمساح خلیج نیز در تابستان سال گذشته رسانه‌ای شد و این پرونده مهم به نتیجه رسید، دیروز رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج‌فارس خبر داد و گفت: حکم محکومیت سرباند بین‌المللی مواد مخدر بانام اختصاری (ع _ ز) معروف به تمساح خلیج‌فارس به همراه هفده تن از اعضای شبکه سازمان‌یافته او صادر شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری جزییات پرونده تمساح خلیج‌فارس را این‌طور بیان کرد که دامنه فعالیت این باند سازمان‌یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آن‌ها از کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به‌ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد، این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود بیش از چهارصد تن مواد مخدر به کشور وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط گردید.


به گفته رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، این باند بین‌المللی با استفاده از راهکارهای پول‌شویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد. رئیس شورای قضایی استان هرمزگان این را یادآور شد: «از این باند سازمان‌یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل لنج و قایق، شانزده دستگاه انواع خودرو، شش قبضه اسلحه شکاری و بالغ‌بر 25 میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد».


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری در خصوص حکم اعدام گفت: «از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس برای دو تن از سرکردگان باند تمساح خلیج‌فارس بانام‌های اختصاری (ع- ز) و (م- ح) به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان‌یافته واردکننده مواد مخدر به کشور، حکم اعدام صادرشده که پرونده آن‌ها در صورت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد».


رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از محکومیت شانزده نفر از متهمین دیگر این پرونده نیز درمجموع به تحمل 472 سال حبس و 23 میلیارد ریال جزای نقدی نیز مطالبی بیان کرد.


تمساح خلیج‌فارس کیست؟


متولد سال ۱۳۶۲ است و اهل یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان. پنج کلاس سواد دارد و هوش مخرب اقتصادی. سرباز فراری است و درزمان دستگیری‌اش تنها 31 سال سن داشت.
به گفته عبدالرضا‌ رحمانی فضلی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، (ع- ز) که از راه قاچاق مواد مخدر طی ۲ سال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به جیب زد و حتی به اسم مردگان حساب بازکرده بود و پول‌های کلان به این حساب‌ها واریز می‌کرده تا از دست قانون فرار کند.


تمساح خلیج‌فارس، با گردش مالی عجیب‌وغریب در پوشش بنگاه‌دار معاملات ملکی دریکی از شهرستان‌های استان هرمزگان فعالیت می‌کرد که طی چندین سال فعالیت تبهکارانه خویش، مواد مخدر تریاک را از کشور پاکستان تأمین و با هدایت به سمت آب‌های آزاد (دریای عمان و خلیج‌فارس) به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ترانزیت می‌کرده است که بخشی از درآمدهای این قاچاقچی بزرگ که بیشتر اوقات خود را در خارج از کشور و دریکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سکونت داشته و همچنین بیش از 500 میلیارد تومان نیز املاک و مستغلات را در شهرهای مختلف ایران به تملک خویش درآورده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها