معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان :

تورهای منوفلامنت خطری جدی برای صید و صیادی استان



 معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت :تورهای منوفلامنت آسیب جدی و جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان می زند .به گزارش  صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، محمد جوانمرد با اشاره به اینکه تورهای منوفلامنت،تورهایی پلاستیکی و بسیار نازکی (به اصلاح نامرئی) هستند گفت:اشخاصی  که به صورت غیر مجاز به فعالیت صیادی مشغول هستند عمده مصرف کنندگان این تورها را شامل می شوند.

وی افزود استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ایی که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است،اما به دلیل ارزانی این تورها و آزاد بودن خرید فروش آنها متاسفانه شاهد استفاده از این تورها هستیم.
جوانمرد با اشاره به اهمیت حفظ صید و صیادی اصولی و پایدار برای نسل آینده گفت:  ارزانی و راحتی تهیه این تورها از مشکلات و موانع اصلی برخورد بااستفاده کنندگان این تورهاست که لازمه مرتفع سازی این مشکل منع قانونی خرید و فروش آنها در استان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد:این تورها به دلیل سبکی و قدرت غوطه وری بالا به راحتی توسط امواج و یا هر نیرویی از کنترل صیادان خارج و در دریا ها به صورت آزاد و سرگردان به ویژه در روش صید انتظاری و ثابت(لنگری) مشکل آفرین می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از این تورهای غالبا در قایق ها و کمتر در شناورهای لنجی دیده می شود  افزود: 
تورهای منوفلامنت سرگردان در دریا و آبها با به دام انداختن آبزیان و کشتن آنها موجب فساد آنها دردریا می شوند که آلودگی های جبران ناپذیر را دریا به وجود می آورد.

جوانمرد با بیان اینکه استفاده از این تورها صید پایدار وهمچنین بقای آبزیان را با خطری جدی همراه ساخته است گفت:ازرسانه ها به ویژه صدا وسیمای مرکز خلیج فارس خواست تا توجه بیشتری در راستای  فرهنگ سازی و پیامدهای ناشی از استفاده از این تورها از خود نشان دهند.
.
 
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها