تولید گوشت مرغداری های هرمزگان به 33هزار تن رسید



طهماسب غلامپور روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این میزان 10هزارتن بیشتر از تعهد و سهمیه ابلاغی در نظر گرفته شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی به این استان است.
وی آمار مرغداری های فعال هرمزگان را 227 واحد با جوجه ریزی سالانه 16میلیون و 660هزار قطعه عنوان کرد و از تامین نهاده ها، پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش و قیمت مناسب به عنوان عمده دلایل افزایش تولید گوشت مرغ درمرغداری های این استان نام برد.


وی، ازتکمیل زنجیره تولید ( تولید جوجه یک روزه تا کشتارگاه) به عنوان یکی ازمهم ترین برنامه های این معاونت نام برد و ابراز داشت: هم اکنون 2واحد تولید جوجه یک روزه درمجموع با ظرفت 8 میلیون قطعه فعال هستند درحالیکه مقدمه ساخت واحد سوم نیز با ظرفیت 5 میلیون قطعه با 200میلیارد ریال اعتبار فراهم شده که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.


در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار مرغداری های این استان 300واحد (از10تا 36هزار قطعه ای) اعلام شده که 227واحد از آنها فعال است، عمده دلایل تعطیلی 73واحد دیگر مشکلات زیست محیطی به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهر و روستا، نداشتن نقدینگی، متروکه شدن و مشکلات تقسیم ارث عنوان شده است.


دراین اطلاعات آمار شغل های ایجاد شده دائمی در بخش طیور این استان حدود یک هزارو 200نفر و فعالان بخش دام نیز 28هزارنفر( مستقیم و غیرمستقیم) اعلام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها