افزایش بهای آب شرب خانگی و غیرخانگی در هرمزگان




از ابتدای اردیبهشت ماه بهای آب شرب کلیه مشترکان، به میزان ۷ درصد افزایش یافته و از ابتدای خرداد ماه نیز  بهای آب شرب مشتركین خانگی با مصرف بیش از الگو به میزان 16 درصد افزایش می یابد.


علی رضایی معاون آبفای استان از افزایش بهای آب شرب خانگی و غیرخانگی در هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش 7 درصدی تعرفه آب از اردیبهشت ماه 98جهت كاربری های خانگی و غیرخانگی، با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خرداد ماه، ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می شود.


«علی رضایی سردره» با تاكید بر ضرورت تغییر رفتار مصرفی مشترکین و لزوم مدیریت مصرف بویژه در تابستان سال جاری، افزود: براساس این مصوبه، مشتركین بایستی نسبت به مدیریت مصرف و رعایت حداكثر الگوی مصرف از ابتدای خرداد ماه 98 به منظور پیشگیری از دریافت قبوض نامتعارف (مبالغ بالا) اقدام نمایند.
وی افزود: افزایش 16 درصدی صورتحساب مشتركین بالای الگوی مصرف، مشمول محاسبه فاضلاب بها نخواهد بود.


معاون آبفای استان بیان داشت: به منظور تشویق مشتركین به رعایت الگوی مصرف، خانوارهایی که مصرف آب ماهانه آنها پایین‌ تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش یافته با نرخ اولین پله مصرف در ماههای گرم سال خواهند شد.


علی رضایی معاون آبفای استان تصریح كرد: منابع درآمدی حاصل از افزایش 16 درصدی صورتحساب مشتركین پرمصرف (بالای الگوی مصرف) صرفا برای تعویض لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف، كاهش هدر رفت و اصلاح بازسازی شبكه های توزیع و خرید آب از بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها