رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خبرداد:

صادرات بیش از 16 میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات هرمزگان




رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: اهداف صادرات غیر نفتی ما در سال گذشته باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته محقق گردید.
خلیل قاسمی بیان کرد: هدفگذاری وزارت صنعت معدن و تجارت در سال گذشته برای صادرات از گمرکات استان هرمزگان ده میلیون و 577 هزار دلار بوده است. وی افزود: براساس آمار 12 ماهه سال گذشته ارزش کل صادرات گمرکات استان بیش از 16 میلیون دلار بوده است. قاسمی میزان تحقق این حوزه این هدفگذاری را 156 درصد بیان کرد. 


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد: ارزش وزنی کالاهای صادر شده بیش از 45 هزار تن بوده است
قاسمی افزود: عمده کشور های صادراتی ما امارات متحده عربی، چین، هند، عمان، تایلند می باشد .
وی در ادامه خاطر نشان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، مواد قیری موم های معدنی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد و غیره می باشد. وی درادامه ازصادرات بیش از 61 درصد قیر کشور توسط هرمزگان خبرداد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرمزگان با سهم تولید 55 درصدی در حوزه قیر، رتبه نخست تولید در کشور را داراست. خلیل قاسمی، واحدهای فعال استان هرمزگان در زمینه تولید قیر را 19 واحد تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال 97 دومیلیون و 385 هزار تن تولید واقعی توسط این واحدها صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی در ادامه میزان صادرات این محصول را در سال گذشته رابیش از دومیلیون تن اعلام کرد و گفت: ارزش این محصول صادراتی، 700 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد در ارزش دلاری، رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، عنوان داشت: بیش از 61 درصد از صادرات قیر کشور توسط استان هرمزگان انجام می‌شود که این میزان 6 درصد کل صادرات قیر در دنیا است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درادامه به بخش معدن استان اشاره کردو گفت: روند فعالیت های معدنی و رشد شاخص های بخش معدن در استان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن استان در کشور در سال های اخیر نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان می باشد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: روند فعالیت های معدنی و رشد شاخص های بخش معدن در استان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن استان در کشور در سال های اخیر نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان می باشد. وی افزود: در سال 97 تعداد 57 فقره پروانه اکتشاف، 15 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 78 میلیون تن و تعداد 53 فقره مجوز برداشت صادر گردیده است که در زمینه پروانه اکتشاف 33 درصد و گواهی کشف 50 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.


قاسمی در ادامه بیان داشت: تعداد پروانه های بهره برداری صادره در سال گذشته نیز 22 فقره با ظرفیت استخراج سالیانه یک میلیون 321 هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر 295 نفر با رشد 15 درصدی نسبت به سال قبل می باشد.وی اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 2 میلیارد و 184 میلیون تن انواع مواد معدنی از جمله گچ، مس، آهن، کرومیت و ... در استان شناسایی شده است.


خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان با اشاره به انجام نزدیک به 388 مورد بازدید نظارتی در سال گذشته از معادن استان عنوان کرد: از سوی دیگر کمیته بررسی طرح‌های بهره‌برداری تشکیل وتعداد 79 فقره طرح بهره برداری وهمچنین تعداد 37 فقره گزارش پایان عملیات درکمیته مربوطه وتعداد 61 طرح اکتشافی نیز درکمیته بررسی طرح های اکتشافی مورد بررسی قرار گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها