برای نخستین بار در هرمزگان

طرح ورزش خیابانی در بندرعباس اجرا خواهد شد




طرح ورزش خیابانی با اهداف ترویج و گسترش ورزش همگانی و احیاء بازی های بومی محلی در بندرعباس اجرا می شود.
امین رئیسی ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس گفت : طرح ورزش خیابانی با اهداف ترویج و گسترش ورزش همگانی و احیاء بازی های بومی محلی برای نخستین بار در استان هرمزگان اجرا می شود.


وی بیان داشت: این طرح در ابتدا در شورای ورزش همگانی شهرستان مطرح و مورد بررسی قرارد خواهد گرفت و در نهایت با مشارکت اعضای این شورا در چارچوب های مشخص و با همکاری پلیس راهور و‌البته اخذ تاییدیه شورای ورزش اجرایی خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس گفت: دراین طرح ده خیابان در سه منطقه شهر بندرعباس شناسایی شده است  و پس از فراهم کردن مقدمات کار،ابتدا خیابان ها و مبادی به مدت سه ساعت در روزهای جمعه بسته و این فضا در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.


امین رئیسی افزود: این طرح بدون توجه به جنسیت ،قومیت،طبقه اقتصادی ،اجتماعی و صرفابه خاطر هدف مشترک ورزش و فعالیت بدنی اجرا می شود.
این مقام مسوول بیان نمود: هویت بخشی به محلات با مشارکت شهروندان در بازی های بومی محلی ،مشارکت کلیه اعضای خانواده در فعالیت های ورزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده ، توسعه و ترویج تفریحات ورزشی کم هزینه و در دسترس ، هدفمند کردن اوقات فراغت کودکان و نو جوانان با افزایش نقش مشارکتی لایه های مختلف اجتماعی در غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج و گسترش  ورزش همگانی عنوان کرد.


وی   بیان داشت:  دراین طرح بازی های طناب کشی ، هفت سنگ، وسطی، فوتبال‌دستی ، تنیس روی میز ، بدمینتون، بسکتبال ، والیبال، شطرنج ، دارت، فوتبال گل کوچک ، روپای و طناب زنی تدارک دیده شده است.امین رئیسی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس با بیان این که مشابه این طرح فقط یک بار در تهران برگزارشده است گفت : این طرح در طول سال در بندرعباس برگزار خواهد شد و در این طرح با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان از شرکت کنندگان  تست کنترل فشار خون ، قندخون و کلسترول به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها