مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

400 هزار تن کالای اساسی و استراتژیک در بندر شهید رجایی تخلیه شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح اقدامات ویژه بزرگترین بندر بازرگانی ایران در زمینه خدمات رسانی بدون نوبت به کشتی های حامل کالاهای اساسی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حجمی نزدیک به  400 هزار تن کالای اساسی و ویژه در بندر شهید رجایی از کشتی ها تخلیه و روانه بازارهای داخلی شد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به تدابیر و تمهیدات اندیشه شده برای خدمات رسانی سریع و دقیق به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بندر شهید رجایی اظهار داشت: از ابتدای سال 98 تاکنون، برای کمک به شرایط اقتصادی کشور تلاش کردیم تا برای ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین دروازه تجارت بین المللی ایران تسهیلاتی را فراهم کنیم و این امر باعث شده تا خروج کالاها سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالاها از کشتی و نگهداری آنها در محوطه‌ها، هماهنگی‌های مؤثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده به بندر در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

عفیفی پور با اشاره به تخلیه 394 هزار و 154 تن انواع کالای اساسی، استراتژیک و ویژه از کشتی ها در بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: طی نخستین ماه بهاری امسال 207هزار و 497 تن و در ماه اردیبهشت نیز 186 هزار و 657 تن از اینگونه کالاها در اسکله های این بندر تخلیه و برای تنظیم بازار روانه استان های مختلف شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده این کالاها را شامل 123هزار تن شکر، 122هزار تن روغن نباتی و حیوانی، 88هزار تن کود و سموم شیمیایی، 49هزار تن برنج و 10هزار تن کاغذ برشمرد.

وی یادآور شد: طی دوماه پایانی سال گذشته نیز 166هزار و 834 تن از کالاهای اساسی و ویژه از طریق کشتی وارد بزرگترین بندر بازرگانی کشور شد.

عفیفی پور اضافه کرد: تشریفات مربوط به تخلیه کالاهای اساسی از کشتی به سرعت و با دقت عملیاتی لازم انجام و کامیون‌ها پس از بارگیری بدون معطلی روانه استان‌های مختلف کشور می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی کشتیرانی‌ها و صاحبان کالا، برنامه ریزی شده است تا دستکم ۱۰ فروند کشتی حامل دام زنده و محموله‌های شکر و روغن خوراکی در سال جاری در بندر شهید رجایی پذیرش و به فراخور نیاز کشور و بدون قائل شدن محدودیت زمانی برای تنظیم بازار روانه بازارهای داخلی شوند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم با همکاری ارگان‌های دیگر این سرعت بیش از پیش افزایش یابد، خروج کالا از بندر تسهیل و ماندگاری کالاها کمتر شود تا کالاها سریع‌تر به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کالاهای اساسی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها