صندوق زکات در امارات متحده عربی


نویسنده: سامیه طهورنیان


سال گذشته  امارات دو میلیون درهم زکات  فطریه در کشورش جمع آوری کرد که ان را  به بیش از 50هزار نفر در سی و شش کشور دنیا فرستاد. بعلاوه چهارده و نیم میلیون دلار کمکهای نقدی برای پناهنده های سوریه در اردن و لبنان و روهینگیا جمع آوری و ارسال شد .
 طبق گزارش انجمن “ دارآلبر”، بیش از 50،000 نفر از 36 کشور در سال گذشته بیش از 2 میلیون درهم از کمک‌های زکاتی که در عید فطر اماراتی‌ها جمع اوری می‌شود بهره مند شدند .
تمامی زکات‌ها توسط 48 سازمان خیریه فعال در روزهای پایانی رمضان جمع آوری می‌شوند. زکات‌ها طی فرآیندی به موسسه‌هایی که برای خیریه و نهادهای مدنی مسلمانان در دیگر کشورها هستند فرستاده می‌شود .
عمده مقصدها پاکستان، بنگلادش، کنیا، یمن هستند .


در امارات این قانون را وضع کرده‌اند که دو روز قبل از عید فطر هم مردم بتوانند زکات‌های خود را پرداخت کنند .
به منظور تسهیل در پرداخت زکات، دولت امارات از سال 86 سامانه‌ای را در سایت دولتی خود
http://www.dubai.ae را ه اندازی کرده است که دو بخش محاسبه زکات https://www.zakatfund.gov. و پرداخت انلاین زکات را دارد و روزه داران به راحتی می‌توانند ذکات خود را پرداخت کنند . 
اداره کل امور اسلامی و مؤسسات اسلامی امارات به نام  (GAIAE) مبلغ 20 دلار برای هر فرد را به عنوان مبلغ زکات عید فطررمضان 2019 تعیین کرده است. این مقدار مشابه سال گذشته است .
 زکات عید فطر علاوه بر آن 48 سازمان خیریه، می‌تواند به سازمان‌های رسمی مانند هلال احمر امارات متحده عربی یا صندوق زکات داده شود .


مرکز فتوای امارات ( GAIAE )همراه با محققان اسلامی همچنین دستورالعمل‌های زیر را در اختیار زکات عید فطر قرار داده است:
1.مبلغ می‌تواند بیش از 20 درهم باشد .
2.از روز اول ما رمضان تا نماز عید فطر زکات بایستی پرداخت شود .
3.مردم به جای  زکات  نقدی می‌تواند با اقلام دیگر کمک کنند، مانند 2.2 کیلوگرم برنج.
همچنین در بررسي و تحقيقي که توسط صندوق زکات امارات صورت گرفت ميزان زکات اموال فقط 59 هزار ميليونر مقيم امارات از مرز 5/5 ميليارد دلار خواهد گذشت که اين مبلغ براي حمايت از فقرا و نيازمندان مبلغ بسيار بالايي خواهد بود که ديگر هيچ نيازي به کمک‌هاي دولت و يا تکدي‌گري فقرا در امارات نخواهد شد.


عبدالله بن عقيده المهيري، يکي از مسوولان صندوق زکات گفت: تشويق ميليونرها براي پرداخت زکات اموالشان کار بسيار ارزشمندي خواهد بود که باعث رفع بسياري از مشکالات نيازمندان خواهد شد.
 همچنين وي اظهار کرد: از تعداد 59 هزار ميليونر ميزان زکات هر ميليونر يک ميليون و500 هزار دلار مي‌باشد. این مبلغ جدا از زکات فطریه است.

غیرقابل انتشار: 3منتشر شده: 1
Farshad00
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
به کمک نیازدارم وضع مالی خوبی ندارم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها