کاهش ۷۵ درصدی عوارض تردد بومیان قشم به بندرعباس



مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش 75 درصدی عوارض تردد بومیان قشم از مسیر بندر‌های پُهل-لافت خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایسنا، محمدرضا عباسی از کاهش 75 درصدی عوارض تردد بومیان قشم از مسیر بندر‌های پُهل-لافت خبر داد و افزود: دلیل کاهش ۵۰ درصدی عوارض در ۲ سال متوالی محدودیت‌های قانونی است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون، سازمان منطقه آزاد قشم در هرسال می‌تواند تا ۵۰ درصد عوارض تردد را کاهش یا افزایش دهد

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های قانونی امکان حذف عوارض تردد وجود ندارد و البته مبلغ کنونی نیز بیشتر جنبه کنترلی و تهیه آمار تردد بومیان دارد.

عباسی عنوان کرد: از دیگر عوارض سازمان منطقه آزاد قشم در اسکله لافت، عوارض یک‌بار تردد است که بومیان از پرداخت آن معاف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بومیان برای تردد به سرزمین اصلی مبلغ ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان پرداخت می‌کنند که از این مبلغ ۳ هزار و ۷۵۰ تومان سهم سازمان منطقه آزاد قشم، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه بلیت لندینگ کرافت، هزار و ۵۰۰ تومان سهم دهیاری پُهل، دو هزار تومان از آن به تعاونی گمرک ایران پرداخت می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: همچنین ۲ هزار تومان سهم بیمه و هزار و ۵۰۰ تومان نیز سهم شورای اسلامی روستای لافت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها