110 مورد شکايت از مزاحمتهاي سگ های بلاصاحب در بندرعباس



 
به گزارش صبح ساحل، تلفن 137 بندرعباس از اول امسال تاکنون در خصوص مزاحمت های سگ های بلاصاحب  110 بار به صدا در آمد و همشهریان از نقاط مختلف با این سامانه تماس برقرار کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس ،اکثر تماسهای برقرار شده با این سامانه (پاسخگوی شهروندان بندرعباسی )،از  شهرک توحید ، ساحل نخل ناخدا،  ساحل سورو  و شهرک پیامبر اعظم بوده است.

سامانه 137 در 24 ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شهروندان بوده و شنونده انتقاد، پیشنهاد، شکایات و موضوعاتی که در سطح شهر و در ارتباط با شهرداری است می‌باشد.

اسماعیل موحدی‌نژاد با اشاره به تماسهای مکرر مردمی و پیشگیری از حوادثهای احتمالی ناشی از انتقال بیماری و همچنین آسیب به هموطنان و بر اساس ابلاغ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بی صاحب در سال87 گفت: بر اساس  ابلاغ این دستورالعمل، که بایستی کارگروه شهرستان هاتوسط سازمان شهرداريها و دهياريهاي ، جهت انتقال سگ هابه مکان تعیین شده و غربالگیری سگ ها و... اقدام شود.

در سال 97 ساخت سایت تل سیاه به متراژ حدود یک هکتار  را آغاز کردیم.وی با بیان اینکه نقشه این سایت در محدوده تل سیاه جاده بندرعباس_تازیان در سال 96 طراحی گردید گفت: اعتبار در نظر گرفته در این رابطه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بوده است   که  تا امروز این هزینه صرف نصب فنس و سایه‌بان مناسب، حوضچه آب، کانال و چاه ویژه دفع فاضلاب، انتخاب پیمانکار مجرب و غیره شده  است و بزودی نیز اتاق عمل‌های جراحی و عقیم‌سازی نیز آماده‌سازی می‌شود.

موحدی نژاد اعتبار در نظر گرفته در بودجه 98 را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس بودجه امسال  یک میلیارد تومان اعتبار شهری در خصوص فرآیند مانند زنده گیری، غربالگیری (جدا سازی سگهای بیمار و سالم ، تشخیص سگ بیمار توسط دامپزشك و روش مرگ با ترحم)، عقیم سازی ، پلاک گذاری  و رهاسازی سگ ها پیش بینی شده است.

وی هزینه هر سگ را بر اساس دستورالعمل موجود برای هر سگ ماده 450 هزار تومان و سگ های نر 350 هزار تومان ذکر نمود . به گفته موحدی نژاد، شهرداری  برای ساخت کلینیک درمان سگ های بلاصاحب  دست به دامان صنایع غرب شدند اما فعلا جوابی از سوی این صنایع مبنی بر پرداخت هزینه برای کیلینگ دریافت نکردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها