شرق هرمزگان از حوزه‌های پرظرفیت در نخبه‌پروری است



به گزارش صبح ساحل وبه نقل از فارس، وحید عامری در گفتگو با خبرنگاران در بندرعباس با اشاره به وظایف بنیاد ملی نخبگان گفت : با استفاده از مفهوم نخبگی، خبرگی، توانمندی و استعداد در کشور بحران‌ها به فرصت تبدیل شده است.

وی با اشاره به تعریف نخبگی افزود: نخبه براساس برنامه پنجم و ششم توسعه به فرد برجسته و کارآمد گفته می‌شود که اثرگذاری این شخص در هنر و فن‌آوری و علم کشور محسوس باشد و هوش و فن‌آوری این فرد در راستای تولید دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد علمی کشور شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان ادامه داد: فراهم کردن شرایط مناسب با کمک تمامی دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به منظور شناسایی و جذب نخبگان از دیگر وظایف این بنیاد است.

 

 

 

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌ها و ارزشمندترین گنجینه‌های هر مرز و بومی، فرهیختگان، خبرگان و نخبگان آن جامعه هستند، بیان کرد: معرفی چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، ادبی معاصر و اثربخش در رشد و اعتلای گفتمان اسلامی و ارتقاء فرهنگ نخبگانی و خبرگی از دیگر وظایف این بنیاد است.

عامری اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به منظور هدایت و کشف استعدادهای دانش آموزی با کمک آموزش و پرورش و در دوره دانشجویی نیز شناسایی و جذب این افراد برای رسیدن به اهداف عالیه در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با بیان اینکه شرق هرمزگان از حوزه‌های پرظرفیت در زمینه نخبه پروری است، گفت: بزرگترین سرمایه‌ و ارزشمندترین گنجینه‌های هر مرز و بومی نخبگان هستند.

وی با اشاره به اینکه معرفی مفاخر ملی، الگوسازی برای آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان خواهد بود؛ افزود: شناسایی نخبگان، تلاش برای تجلیل و تکریم شایسته و توانمندسازی آنان از جمله وظایف مهم بنیاد ملی نخبگان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان ادامه داد: فرهیختگان به عنوان سرمایه‌های اصلی هر کشوری معرفی شده و نمی‌توان تاثیرپذیری درخور تحسین این افراد در تربیت نسل‌های موفق کتمان کرد.

عامری افزود: با عمل به یکی از رسالت‌های مهم بنیاد نخبگان در راستای آشناسازی نسل جوان با بزرگان علم و فرهنگ، مسیرصحیحی برای الگوپذیری جوانان از چنین ذخایر ارزشمند علمی طی خواهد شد.

وی بیان کرد: هویت و اصالت هر کشوری مرهون تلاش‌های مجاهدانه عالمان، ادیبان و پژوهشگران آن جامعه بوده و از تاثیرپذیری چنین فعالانی در پیشرفت علمی نباید غافل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها