عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر :

زیر ساخت های بندرگاهی بندرلنگه متناسب نیست / با ایده آل ها فاصله داریم


نویسنده: سامیه طهورنیان

چرخه تحولات بندرگاهی بندرلنگه متناسب با فرآیندهای تجاری بازرگانی نیست
عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه چرخه تحولات بندرگاهی بندرلنگه متناسب با فرآیندهای تجاری بازرگانی نیست، گفت: در همین راستا، توسعه زیرساخت‌های بندری و تجاری استان هرمزگان به ویژه بندرلنگه همچون توسعه زیرساخت‌های بندری، گمرکی، انبارها، سردخانه‌ها و حمل کالا با کانتینرهای مختلف، امری ضروری است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، میلاد ملک پور طی نشستی که با حضور ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بندرلنگه برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم توسعه نسبی در زیرساخت های بندری و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، باید اذعان کنم که با ایده آل ها فاصله زیادی داریم.

وی افزود: با توجه به  ظرفیت ها و پتانسیل موجود در بندرلنگه، تقویت زیرساخت های بندری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

ملک پور ادامه داد: بخش عمده ای از تحولات و رشد و توسعه دریایی و بندری کشور، در هرمزگان نمود می یابد و قاعدتا چرخه تحولات بندری در این استان باید از سرعت بالایی برخوردار باشد.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر بیان داشت: از آنجا که بندرلنگه دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مهم اقتصادی و تجاری زیادی است، اما زیرساخت‌ها و جایگاه تجاری و بندری این شهرستان نسبت به دیگر نقاط ساحلی استان رشد نکرده است.

وی تاکید کرد: درهمین راستا، توسعه زیرساخت‌های بندری و تجاری استان هرمزگان به ویژه بندرلنگه همچون توسعه زیرساخت‌های بندری، گمرکی، انبارها، سردخانه‌ها و حمل کالا با کانتینرهای مختلف، امری ضروری است که باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.

 

 

میلاد ملک پور

 


این مسئول با بیان جای خالی پایانه های صادراتی مواد غذایی با توجه به کاهش حجم صادرات این مواد کاملا احساس می شود، بیان داشت:  باید مزیت‌های لازم در بخش صادرات غیرنفتی از جمله اسکله‌ها و پایانه‌های تخصصی ایجاد شود تا فعالان اقتصادی به این سمت ترغیب شوند.

ملک پور دربخش دیگری از سخنان خود يكي از عوامل كليدي و موثر در ايجاد بازارهاي صادراتي و جذب سرمايه گذاري خارجي را برپايي و حضور دائم در نمايشگاه هاي بين المللي و ایجاد نمایشگاه های دائمی در مرزهای کشور عنوان کرد و افزود: با استفاده از فرصت نمايشگاه ها در خارج و داخل کشور مي توان با فعالان اقتصادي، بازرگانان و تجار ديگر كشورها ارتباطات تجاري موثر و سازنده اي برقرار كرد و به اين طريق امكان نفوذ به بازارهاي مختلف و معرفي محصولات ايراني به ديگر كشورها فراهم مي شود.

وی تصریح کرد: بدون شك تنها ارسال محصول به بازار كشورهاي مختلف و ايجاد بازارهاي صادراتي كفايت نمي كند و تداوم حضور در اين بازارها هنر اصلي يك صادركننده موفق است و ایجاد نمایشگاه های دائمی در مناطق مررزی کشور شاید همان حلقه مفقوده حضور دائم و باثبات محصولات ما در بازارهای جهانی باشد.

ملک پور در ادامه این نشست تصریح کرد:  با نگاهی به قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها می توان دریافت که احکام بسیار خوبی در اسناد بالادستی کشور وجود دارد که از جمله آنها توجه به بخش خصوصی واقعی، الزام دولت به مشورت با بخش خصوصی و برگزاری نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در مجموعه قوانین و مقررات موجود است، به چشم می‌خورد که می تواند انگیزه فعالان اقتصاد را تقویت کند اما در این بین تقویت انگیزه صادرکنندگان جوان که تازه پا به عرصه اقتصاد گذاشته اند بیش از هر زمان دیگری ضرروی و جای خالی آن احساس می شود.

یادآور می شود نشست مذکور که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بنادر ودریانوردی در بندرلنگه و مسوولان و مقامات محلی این شهرستان  برگزار شد به دعوت نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت تا بدین ترتیب ظرفیت و پتانسیل های این بندر مهم و کلیدی مورد بحث و بررسی و روند توسعه این بندر شتاب گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها