امکانات بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد



رئیس فدراسیون ووشو از انتخاب شهر بندرعباس به عنوان میزبان هشتمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس خبر داد.
مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو گفت:موضوع میزبانی بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان مطرح شد و با توجه به زیرساخت‌های مناسب رشته ووشو در بندرعباس و موافقت استاندار، برگزاری این رقابت‌ها در اسفندماه سال ۹۸ قطعی شد.


مهدی علی‌نژاد که جهت بازدید از اروی تیم ملی  جوانان به بندرعباس سفر کرده بود در خانه ووشو بندرعباس در جمع خبرنگاران با اعلام این که ارزیابی‌های انجام شده در مورد ووشو استان‌ها، هرمزگان را در میانه جدول در سطح کشور قرار داده است اظهار داشت: طی یک دهه گذشته این استان ملی‌پوشانی هم به تیم ملی داده که نشان می‌دهد پیشرفت خوبی داشته است. وی به جوان بودن فدراسیون ووشو و تاسیس آن در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و افزود: با وجود جوان بودن این فدراسیون اما در تمامی مسابقات مهم دنیا شرکت داشته‌ایم و  ووشو کشور از سال ۸۸ تا ۹۵ نایب قهرمان دنیا بود و از سال ۹۶ تا ۹۸ نیز قهرمان بلامنازع دنیا هستیم. رئیس فدراسیون ووشو کشور ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته در جایگاه هشتم دنیا بودیم که کمتر از دو سال به نایب قهرمانی و سپس به قهرمانی رسیدیم.

علی‌نژاد به سفر خود به لوزان سوئیس نیز اشاره و بیان کرد: در قالب هیاتی از ایران و به همراه صالحی رییس کمیته المپیک در لوزان سوئیس حضور پیدا کردیم که به دو علت بود، اول این که به دعوت کمیته بین المللی المپیک برای افتتاح ساختمان این کمیته بود که بیش از ۷۰۰ نفر از بزرگان ورزش دنیا به این مراسم دعوت شده بودند و دوم، اعطا جایزه حلقه طلایی، نقره ای و برنزی به فیلمسازانی بود که فیلم هایی در مورد المپیک ساخته بودند که متاسفانه در این رویداد بزرگ جای تلویزیون ایران خالی بود.

 

 

وی افزود: در این سفر ۱۹ دیدار رسمی با هفت رئیس فدراسیون جهانی، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، سه مدیر درجه سه کمیته بین‌المللی المپیک، دبیر کل و تعدادی از روسای کمیته‌های المپیک کشورها که در کمیته بین المللی المپیک مسؤولیت داشتند انجام شد.رئیس فدراسیون ووشو کشور با تاکید بر این که ورود این رشته به المپیک کار ساده‌ای نیست اضافه کرد: قطعا تا المپیک ۲۰۲۴ ووشو در مسابقات المپیک جایی ندارد و برای ۲۰۲۸  بازنگری کلی صورت خواهد پذیرفت.

علی‌نژاد به گمانه زنی‌های جامعه ورزش به انتخاب خود به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران نیز پرداخت و گفت: در دی‌ماه سال قبل اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران تغییر کرد که به تایید IOC نیز رسید و در دولت نیز تایید شد و همزمان دبیرکل کمیته ملی‌المپیک کشور استعفا دادند که سعیدی به عنوان سرپرست انتخاب شدند و با توجه به تغییرات انجام شده در اساسنامه و انتصاب دبیر‌کل، رئیس کمیته ملی المپیک بعد از تصویب کامل آن دبیر کل را انتخاب خواهند کرد. وی در خصوص امکانات بندرعباس برای برپایی اردوهای تیم ملی، افزود: امکانات بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد که با توجه به رضایت کادر فنی تیم ملی جوانان به احتمال زیاد اردوی تیم ملی بزرگسالان را نیز در این شهر برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسؤول ووشو کشور، هرمزگان را سرشار از استعدادهای ورزشی ذکر و بیان کرد: مکانیزم انتخاب ورزشکاران یک فرایند است و نگاهی به استان‌ها نداریم بلکه بر اساس توانایی و شایستگی ورزشکاران انتخاب می شوند و کسانی که باید فیکس تیم ملی شوند کار دشواری دارند.  علی‌نژاد حمایت‌های استاندار هرمزگان از برگزاری مسابقات بین المللی پارس را عامل مهمی در برگزاری آن‌ در بندرعباس برشمرد و خاطرنشان کرد: با حمایت‌های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان این مسابقات با حضور تعداد زیادی از کشورها در هرمزگان برگزار خواهد شد.

  وی به روند استعدادیابی در سطح کشور نیز اشاره و اظهار داشت: در جشنواره استعدادهای‌برتر کشور در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد ورزشکارانی که در ووشو مدال کسب کردند افرادی بودند که قبلا استعدادیابی کرده بودیم و روند استعدادیابی در این فدراسیون با نگاه علمی انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون ووشو کشور با بیان اینکه ۵۸‌هزار ورزشکار بیمه شده در سال ۹۷ داشته‌ایم افزود: در انتخابی تیم ملی جوانان که سه اردو در تهران، قم و بندرعباس برگزار شد چند مرحله ریزش داشته‌ایم که در نهایت برای مسابقات پیش رو ۲۵ ورزشکار می‌توانیم اعزام کنیم. علی‌نژاد در خصوص مسابقات ووشو ساحلی نیز گفت: ووشو ساحلی در فدراسیون آسیا هنوز تعریف نشده است ولی در جلسه‌ای که در هنگ‌کنک در فروردین ماه برگزار شد به شورای المپیک آسیا مکاتبه شد تا در سال ۲۰۲۰  مسابقات ساحلی آسیا حضور داشته باشیم. وی‌استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را پیشرو در ووشو ساحلی ذکر و اضافه کرد: با توجه به برگزاری مسابقاتی در این دو استان اما هنوز جزو سیاست‌های اصلی فدراسیون نیست.
در پایان این نشست از سوی هیات ووشو هرمزگان از خبرنگاران ورزشی تجلیل به عمل آمدو توسط رئیس فدراسیون ووشو لوح سپاس به آن ها اهداء شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها