راه‌اندازی ماهواره امارات متحده عربی به تأخیر افتاد


نویسنده: سامیه طهورنیان


راه‌اندازی جدیدترین ماهواره امارات متحده عربی به دلیل شرایط بد  آب‌وهوا در ساحل جنوب شرقی آمریکا جنوبی به تأخیر افتاده است. ماهواره فالکن آی که یک ماهواره شناسایی و تصویربرداری قوی است، قرار بود روز شنبه به فضا پرتاب شود.
Falcon Eye به دلیل راه‌اندازی مرکز فضایی گویان، در منطقه گویان فرانسه (آمریکای جنوبی)، صبح روز شنبه آماده پرتاب بود که اما باد های شدید ونا مساعد  در این منطقه،  آن را از حالت برنامه‌ریزی خارج کرد.
طبق برنامه قرار بود که این ماهواره  توسط موشک وگا (vega) و با مشارکت آریانا اسپیس که یک شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات راه‌اندازی و پرتاب تجهیزات فضایی در اروپا است، پرتاب شود.


 در روز جمعه، Arianespace اعلام کرد که بسته به شرایط آب و هوایی مناسب، در تاریخ دوشنبه 8 ژوئیه در ساعت 5.53 بعدازظهر به‌وقت امارات متحده عربی این ماهواره پرتاب خواهد شد.FalconEye1 که 10 امین ماهواره امارات در فضا خواهد بود، برای تصاویری از زمین و استفاده نظامی و غیرنظامی برای 10 سال آینده طراحی‌شده است و به نقل از مسئولینش برای تقویت امنیت ملی کشور امارات است.این ماهواره سیستم تصویربرداری باکیفیت بالا را ارائه می‌دهد و یک ایستگاه تلفن همراه را قادر به ارسال و دریافت تصاویر از هر منطقه در سراسر جهان می‌کند.

 

 

درواقع این چهارمین ماهواره شناسایی امارات در جو زمین است و امارات قصد دارد دو ماهواره فوق پیشرفته شناسایی را در پایان 2020 به فضا پرتاب کند.آریانا اسپیس اعلام کرده است که پرتاب این ماهواره را می‌توانید از کانال این شرکت در یوتیوب به‌صورت زنده مشاهده کنید. مدت‌زمان کل پرتاب آن 15 دقیقه پیش‌بینی‌شده است.امارات متحدهٔ عربی بارها اعلام کرده است که در برنامه‌های جدید توسعه‌ای خود، به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش فضایی و نیز جذب سرمایه‌های داخلی برای گسترش صنعت فضایی کشورش است.

همچنین  سازمان فضایی امارات متحدهٔ عربی سال گذشته از برنامه‌ای ملی برای ارتقای سرمایه‌گذاری فضایی خبر داد که بخشی از هدفی بزرگ‌تر، یعنی تبدیل این کشور به یکی از پیشتازان فضا از طریق مأموریت‌هایی همچون «سفر به مریخ» و «فرستادن اولین انسان» به فضا است.


اشاره‌کنیم که در ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی ناسا و امارات متحده عربی توافق دیگری را برای همکاری در حوزه فضایی و همچنین تحقیقات فضانوردی انجام دادند بااین‌حال تفاهم‌نامه مشترکی که این دو اخیراً به امضا رسانده‌اند مؤکد آغاز سفرهای فضایی همراه باسرنشین این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس و تلاش برای تحقق اهداف آن در اکتشافات فضایی است.امارات متحده عربی در فروردین‌ماه امسال، فضانورد به
ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد. این کشور همچنین تصمیم دارد در ۲۰۲۰ یک کاوشگر به مریخ بفرستد و تا ۲۰۲۷ میلادی یک شهرک علمی در این سیاره بسازد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها