امنیت پیش نیاز توسعه



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: تأمين امنيت، معيار مدنيت و پيش نياز توسعه است.

به گزارش صبح ساحل "علی صالحی" رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار، با اشاره به اینکه حفظ حقوق بیت المال اولویت دستگاه قضایی است، برقراريِ عدالت، يافتن حقیقت و رساندن حق به صاحب آن و کوتاه نمودن دست سودجویان از دست اندازی به حقوق بیت المال را به عنوان اصول مهم در ایفای رسالت دستگاه قضا برشمرد.

صالحی در ادامه توجه به مسئله استقلال قوه قضاییه در قانون اساسي به منظور پاسداري از حقوق مردم را امري حياتي دانست.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان مهمترين انتظار مردم از قوه قضاييه را تأمين سلامت اجتماعي، برقراري امنيت و عدالت در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اجراي عدالت و تأمين امنيت، از چنان اهميتي برخوردار است كه بايد آن را معيار مدنيت و پيش نياز هر گونه توسعه و مايه قوام و دوام جامعه قلمداد کرد .

در ادامه این دیدار، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با گرامیداشت دهه کرامت ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان، بر تعاملات فی مابین و نقش مؤثر دستگاه قضا در جهت صیانت از انفال و بیت المال به عنوان دستگاه صالح براي داوري و رسيدگي و تطبيق قوانين تأکید کرد.

وی همچنین به بیان توضیحاتی پیرامون اراضی تحت تملک سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل و بنادر استان هرمزگان و برنامه های توسعه ای بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور پرداخت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری های صورت گرفته پیرامون مباحث حقوقی و پروندهای ارجاعی دقت و سرعت در رسيدگي به پرونده ها را براساس قوانين، دو عامل مهم و تأثیر گذار در دعاوی برشمرد و تصریح کرد: قوه قضاييه مظهر اقتدار وحاكميت نظام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها