در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار صورت گرفت:

آموزش تخصصی 700 زن سرپرست خانوار



با اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی (بافت ناکارآمد شهری) هرمزگان، ۷۰۰ زن به صورت تخصصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

به گزارش صبح ساحل، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف ایجاد کسب و کار پایدار برای زنان از دیماه پارسال در ۱۰ استان کشور از جمله هرمزگان آغاز شده است.

زنان سرپرست خانوار دارای مشکلات جدی هستند به همین دلیل باید برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام داد چون اگر توانمندسازی این بانوان انجام شود، به طور یقین در تحکیم بنیان خانواده آنها تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ هم می‌توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد هم در کنار خانواده‌هایشان زندگی بهتری را بگذرانند.



سکونتگاه‌های غیررسمی اغلب در حاشیه شهرهای بزرگ ایجاد شده اند و اغلب با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و معمولاً سهم چندانی از امکانات و خدمات شهری مانند فضاهای آموزشی، خدماتی، تفریحی و اماکن فرهنگی ندارند..

استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن ۴۳ درصد است.



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای مؤسسه کاردوک بیان داشت: گروه هدف ما در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، زنانی هستند که به لحاظ معیشتی شرایط پایداری ندارند و یا دارای معیشت مناسبی نیستند.

مریم یگانه تصریح کرد: هدف ما توانمندسازی این زنان به لحاظ مهارتی است تا در زمینه تأمین معیشت توانمند شوند.



وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در هرمزگان تعداد ۷۰۰ زن تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به صورت تخصصی قرار گرفته اند.

یگانه با اشاره به نیاز بررسی مرحله چهارم طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: اجرای مرحله چهارم این طرح با عنوان اتصال به بازار کار نیازمند بررسی کامل و جامع در خصوص بازار و کالای جامعه هدف است.


مؤسسه کاردوک با اجرای طرح تأمین مالی خرد با چهار ویژگی صرفه جویی و پس انداز، اعتبارات خرد، بیمه‌های خرد و انتقال وجوه در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار فعالیت می‌کند.

۹۲ درصد اعضا این مؤسسه را بانوان تشکیل می‌دهند که ۱۰ درصد این بانوان زنان بی سرپرست هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها