به داد ورزشگاه خلیج فارس برسید



در حالیکه مجموعه ورزشی خلیج فارس ورزشگاهی با گنجایش حدود ۲۰ هزار نفر جزو ۲۰ ورزشگاه بزرگ و از نظر نورپردازی نیز یکی از ۱۰ ورزشگاه برتر کشور محسوب می‌شود، حال و روز این روزهای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس بندرعباس ناخوش است و در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در خصوص این ورزشگاه گفت: مجموعه ورزشی خلیج فارس با صرف هزینه ۲۲۰ میلیارد ریال در سال ۸۹ با برگزاری بازی ۲ تیم آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد افتتاح شد.



رضا مدرس روز پنجشنبه در نشست شورای فنی استان افزود: شرایط فعلی این ورزشگاه ۲۰ هزار نفری با توجه به حجم عظیم اعتبارات مصرف شده در آن غیر قابل قبول است و تا زمانی که وضعیت آن مشخص نشود این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد.

وی بیان داشت: شرایط فعلی این ورزشگاه با توجه به حجم عظیم اعتبارات مصرف شده در آن غیر قابل قبول است و تا زمانی که وضعیت آن مشخص نشود این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد.



رئیس شورای فنی هرمزگان ادامه داد: متأسفانه بعد از گذشت حدود ۱۰ سال همچنان نقص و کمبودهای این مجموعه ورزشی رفع نشده است.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان تاکید کرد: ورزشگاه خلیج‌فارس در حال حاضر در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد که علاوه بر نقص‌های موجود از زمان راه اندازی تا کنون، به دلیل نگهداری نامناسب نیز به تدریج باعث ناکارآمد شدن آن خواهد شد.

مدرس تصریح کرد: بهره‌برداری مفید و مناسبی که مدنظر متولیان امر در خصوص راه اندازی این مجموعه در زمان آن بوده، به علت نگهداری نامناسب و وجود نقص تاکنون صورت نگرفته است.


وی عنوان کرد: به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری ورزشگاه، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان طبق ماده ۸۸ اقدام به تغییر کاربری بخش‌هایی از این مجموعه کرد که با این وجود نیز این پروژه با نگهداری ناصحیح مواجه و در حال ناکارآمد شدن است.

وی هزینه‌های بالای نگهداری مجموعه ورزشی خلیج فارس دلیل تغییر کاربری برخی از بخش‌های این ورزشگاه توسط اداره ورزش و جوانان دانست. مدرس با انتقاد از وضعیت موجود این ورزشگاه تشریح کرد: به منظور آگاهی از دلیل بروز چنین مشکلات و مسائلی در خصوص ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، کارگروهی به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و متشکل از نمایندگانی از دستگاه‌های نظارتی تشکیل می‌شود.


معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهارداشت: در این کارگروه با بررسی‌ها مورد نیاز، تخلفات و موارد موجود پیرامون این مجموعه ورزشی را پیگیری خواهند کردو موضوع پیرامون این مجموعه ورزشی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری رصد خواهد شد.

وی بیان کرد: نامه‌ای با تأیید استاندار به وزیر ورزش و جوانان در خصوص بهره‌برداری نادرست از این مجموعه ارسال و طی ۱۴ روز آینده یک گزارش جامع از مسائل پیرامون ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس تهیه و در نشست شورای فنی ارائه شود.


مدرس با بیان اینکه باید برای پایان کار و تحویل کامل مجموعه ورزشی خلیج فارس به ورزش و جوانان استان توسط پیمانکار ضمانت دریافت می‌شد، افزود: طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تحویل داده شده، چنانچه تحویل موقت صورت گرفته باید پیمانکار بنا به تعهد خود اقدام به اتمام پروژه و واگذاری به اداره کل ورزش و جوانان می‌کرد اما رها شدن آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اذعان کرد: دستگاه‌های مربوطه چنانچه طی ۲ هفته ارسال نامه به وزارت ورزش و جوانان این پروژه تعیین و تکلیف نشد، باید نامه‌ای دیگر با تأیید استاندار به ریاست جمهوری ارسال شود و تا تحقق حقوق مردم هرمزگان پیگیر امور بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها