برخورد جدی با متصرفان و متخلفان منابع طبیعی



مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از برخورد قاطع با متصرفان و متخلفان منابع طبیعی خبر داد.

امید ذاکری در دهمین جلسه ستاد هماهنگی پروژه های منابع طبیعی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود:برخورد خیلی جدی  با زمین خواران ،متجاوزان ،متصرفان  اراضی ملی از جمله اهدافی است که سازمان جنگلها و مراتع دنبال می کند.

وی گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده 55  قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها ومراتع کشور ، وزارت جهاد كشاورزی موظف است به محض اطلاع از زمین خواری رفع تجاوز كند و در صورتی كه اخطار و آگهی شده باشد مراتب را به دادگستری اطلاع دهد و در نهایت اعیانی كه مورد تصرف واقع شده به نفع دولت ضبط خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: اگر فردی روستایی به صورت ناآگاهانه اقدام به تصرف اراضی كند بر اساس قانون جرمی مرتكب نشده و قانون تنها رای به بازپس گیری اراضی می دهد و  باید با آنها وارد مذاکره شد و قوانین مربوط به اراضی ملی  را برای مردم توضیح داد .

ذاکری گفت: اگر فرد یا افرادی به صورت عمدی اقدام به تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی كنند نه تنها این اداره کل  با تمام توان  و خیلی سخت ،سریع و به موقع با آنها مقابله خواهد كرد بلكه جرائم سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

 وی افزود : مردم می توانند هرگونه آتش سوزی و تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی را از طریق تماس به شماره 1504 «امداد جنگل و مرتع» اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین و متجاوزین برخورد قانونی انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها