جلسه شورای اداری بندرخمیر ظهر امروز با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد

تقسیم عادلانه آب مهمترین چالش روستاهای بندرخمیر



فرماندار خمیر در این نشست بر ضرورت تکریم مردم و برخورد شایسته با آنها در سطح ادارات تاکید و خاطر نشان کرد: کلیه روسا و کارکنان ادارات شهرستان در شرایط کنونی باید در نهایت احترام با مردم برخورد کنند و در حوزه وظایف خود کمک حال مردم باشند و در بین آنان حضور داشته باشند تا مردم آنها را از خود بدانند.

 

میرهاشم خواستار همچنین تصریح کرد: ما مدیران باید در ‏این برهه زمانی که بخش عمده‌ ای از قدرت بین المللی می‌خواهند خلل در مدیریت کشور وارد کنند و باعث درد و رنج مردم شود به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

 

وی ادامه داد:خدمت به چنین مردمانی که مشکلات را تحمل می کنند باعث افتخار است بنابراین مسؤولان وظیفه دارند، مشکلات آنان را برطرف کنند.

 

عالی ترین مقام دولت در شهرستان شهرستان در ادامه بر لزوم بازرسی های مستمر دستگاه های نظارتی بر بازار اشاره کرد و افزود:نظارت بر بازار شهرستان جدی و مستمر باشد و با گرانفروشان و احتکار کنندگان برخورد جدی شود.

 

ایشان با بیان اینکه مردم در بحث بازرسی ها یاریگر مسئولان باشند، اضافه کرد:همه انتظار دارند که دو یا سه نفر نیروی بازرس اصناف ،کلیه واحد صنفی در شهرستان را بصورت آنلاین کنترل کنند و این امکان پذیر نیست بنابراین مردم خود نیز در این کار مشارکت داشته باشند و گران فروش را معرفی کنند.

 

این مقام همچنین در این نشست با اشاره به پیگیری اعتبارات استانی توسط دستگاه ها اجرایی شهرستان اظهار کرد:عملکرد مدیران در جذب اعتبار يك اولويت مهم براي دستگاه هامحسوب می شود و اگر اعتبار دستگاهی برگشت بخورد نشانه ضعف آن مدير است.

 

 خواستار با تاکید بر تلاش مدیران اجرایی شهرستان برای جذب اعتبارات مصوب، اظهار داشت:امیدواریم در زمینه جذب اعتبارات شاهد جدیت و اهتمام قابل توجه مدیران باشیم.

 

وی در پایان از کلیه مدیران خواست به طور تمام وقت در شهرستان حضور داشته باشند و در صورت نیاز به استفاده از مرخصی، ضروری است با هماهنگی فرمانداری اقدام و فرد مشخصی را در غیاب خود برای انجام وظایف مربوط معرفی نمایند.

 

یکی از محورهای وحدت امت اسلامی، اهل بیت پیامبر(ص) است

حجت الاسلام و المسلمین بیرانوند امام جمعه موقت خمیر در این جلسه با اشاره به میلاد حضرت امام رضا (ع)و بیان جایگاه اهل بیت اظهار کرد:بی ‏تردید یکی از محورهای وحدت بین امت اسلامی، اهل بیت پیامبر(ص) است از این رو، شناخت و جایگاه آن بزرگواران از اهمیت بسیار برخوردار می باشد.

 

وی همچنین گفت: در شرایط فعلی که دشمنان اسلام با بهانه ‏های مختلف می‏خواهند بین امت اسلامی ایجاد تفرقه نموده و شکست در وحدت امت ایجاد کنند، اهمیت این موضوع بیشتر خواهد شد.

 

 38  پایگاه در طرح اوقات فراغت شهرستان فعال هستند

در ادامه فرهادی معاون اداره آموزش و پرورش بندرخمیر با اشاره به طرح اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد:در تابستان امسال 38 پایگاه با 87 رشته در قالب طرح اوقات فراغت در شهرستان دایر شده است .

 

وی افزود:در مجموع 2069 نفر در این طرح شرکت دارند که 1067 نفر پسر و 1002 نفر دختر می باشند.

 

فرهادی کانون ها،پژوهش سراها،سالن های ورزشی ،دارالقران و مساجد را از پایگاه های اوقات فراغت در این شهرستان دانست.

 

تامین برق 200 مشترک مسکن مهرورزان انجام شده است

مدیر توزیع برق شهرستان خمیر در این نشست با اعلام این خبر گفت:برای تامین برق مسکن مهرورزان سه دستگاه پست زمینی احداث شده است که 200 مشترک مهرورزان را پوشش خواهد داد.

 

وی در ادامه با اشاره به فصل تابستان و نحوه مصرف برق توسط شهروندان اظهار داشت:با توجه به شروع فصل گرم سال واستفاده از سیستم‌های سرمازا، شاهد افزایش چشمگیر بار شبكه سراسری برق به ویژه در این فصل هستیم كه رعایت توصیه‌ های مدیریت مصرف، كمك شایانی به كاهش میزان مصرف و پیك بار شبكه برق خواهد كرد

 

مدیر اداره برق شهرستان خمیر همچنین گفت: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهكارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را كاهش داد لذا همكاری این ادارات ضروری است.

 

مهندس مرادی همچنین حذف کاغذی قبض برق را یادآور شد و بیان نمود:با هدف ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان این شرکت و در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، صدور قبوض کاغذی برق حذف شده است.

 

وی افزود:مشتركین می توانند با مراجعه به سایت www.hedc.co.ir و وارد كردن شماره هشت رقمی اشتراك برق خود ،سوابق مصرف و پرداختی های خود را دریافت كنند

 

این مسئول در پایان تبدیل سیم های مسی به کابل آلومینیوم جهت کاهش سرقت و نوسانات را از دیگر برنامه های اداره برق در شهرستان ذکر کرد.

 

اخلال در تقسیم عادلانه آب در برخی روستاها مهمترین چالشهاست

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان خمیر نیز در این جلسه به عملکرد این اداره پرداخت و اظهار کرد:جلسه با آبداران و بررسی مسائل آب و نحوه جیره بندی آب در منطقه،نصب کنتور حجمی در آب شیرین کن جهت اطلاع از آب ورودی به مجتمع کشار،نصب ترانس و تابلو جهت برق دار کردن چاه تنگ سنگر و اصلاح و تعویض تیرهای برق از جمله اقدامات این اداره می باشد.

 

مهندس دادی زاده حفاری غیرمجاز، انشعابات غیر مجاز و اخلال در تقسیم عادلانه آب در بین روستائیان، سرقت اتصالات حوضچه ها و اخلال در امر آبرسانی به موقع مشترکین را از جمله موانع عملیات اجرایی و بهره برداری آبفار در شهرستان خمیر عنوان کرد.

 

 

12427 مشترک آب شهری در شهرستان موجود است

رییس اداره آب و فاصلاب شهری خمیر نیز بابیان این خبر افزود:در حال حاضر 12427 انشعاب آب در سطح شهرستان موجود می باشد که جمعیتی بالغ بر 41000 نفر را شامل می شود.

 

وی در ادامه اقدامات انجام شده در زمینه تامين و توزيع مناسب ‌آب را برشمرد و گفت:153 مورد تست خوشه ای کنتورهای مشترکین در سه ماهه اول سال جاری،نصب 45 دستگاه لوازم كاهنده مصرف سر دوش و پرلاتور ،جمع آوري 4 مورد انشعابات غير مجاز، 15 مورد شناسايي مصارف غير مجاز ، نشت يابي و رفع نشت خطوط انتقال و شبکه توزیع بطول 20 كيلومتر شبكه توزيع و 13 كيلو متر خط انتقال ،احداث 1.5 كيلومتر شبكه آبرساني در شهر خمير و روستاهاي تحت پوشش در سال 97 و سه ماهه اول98، توسعه شبكه به طول 5كيلومتر در شهرك نور شهر رويدر ،نصب 553 فقره انشعاب جديد در سال 97 و 60 فقره درسه ماهه اول 98 از اقدامات این اداره در زمینه تامين و توزيع مناسب ‌آب بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به اقدامات در زمینه خدمات و توزيع مناسب ‌آب و کاهش میزان هدر رفت نیز گفت:نصب 84 فقره انشعاب جهت مسكن مهر بسيجيان بندرخمير ،نصب 200 فقره انشعاب جهت مسكن مهروزران ساحل خمير،رفع حادثه بر رو ي انشعاب، شبكه توزيع و خط انتقال، 106 مورد تعویض کنتور های خراب مشترکین در سه ماهه اول 98 ،كف شكني 2 حلقه چاه در شهر رويدر و 2حلقه چاه در منطقه كهورستان و... از جمله این اقدامات است

 

ایشان همچنین نصب بیلبورد و بنر در سطح شهر،دیدار با ائمه جمعه و جماعات بندر خمیر و لزوم استفاده از تریبون نماز جمعه و جماعت در خصوص مصرف بهینه آب،فرهنگ سازي و آموزش مديريت مصرف بين دانش آموزان،جلسه با فرماندار و شوراها و دهیاران در خصوص مشکلات کمبود آب و لزوم مدیریت مصرف،حضور در مدارس و توزیع بروشور بین دانش آموزان در خصوص مصرف بهینه،پایش انشعابات فضای سبز شهرداری و... را از اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت و اصلاح الگوي مصرف عنوان کرد.

 

 مهندس افروشه در پایان ، جانمايي و تهيه دستوركار احداث مخزن 1000 مترمكعبي جهت روستاي درگور و توابع ،توسعه شبكه به طول 1500 متر جهت آبرساني مسكن مهر فرهنگيان در محله کندال ،اصلاح و بازسازي شبكه آب در كهورستان و نيمه كار،اصلاح شبكه در روستاهاي درگور،كسه ،آل درويش، آرابي به طول 4 كيلومتر، اصلاح و تقويت ايستگاه پمپاژ درگور، بررسی مشکلات موجود در شهرها و عدم موفقیت در اجرایی نمودن برنامه عملیاتی

كمبود اعتبارات جهت اصلاح و بازسازي شبكه توزيع در شهر خمير و روستاهاي تحت پوشش، خطوط انتقال حادثه ديده بر اثر سيل فروردين ماه 98،خط انتقال 700 ميلي متر جي آر پي در سه نقطه شهر خمير و...را از موارد در دست اقدام آب و فاضلاب شهری خمیر بیان کرد.

 

گفتنی است در پایان این نشست رئیسی ، مرادی، دادی زاده، محسنی و آتش پنجه به ترتیب به عنوان رییس جهاد کشاورزی ، اداره برق ،آب و فاضلاب روستایی ،اداره صنعت ،معدن و تجارت و نمایندگی جهاد دانشگاهی معارفه شدند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها