اتاق بندرعباس نیازمند تحول ساختاری است



 

مهرداد بازرگان از اعضای ائتلاف «فردایی بهتر، اتاقی برای همه اعضاء» در گردهمایی این گروه که در هتل هما برگزار شده بود، گفت: اتاق بندرعباس بیش از 80 سال قدمت دارد و باید جایگاه واقعی خود در کشور را پیدا کند. ما برای تغییری جدید در اتاق بندرعباس در این مکان حضور به هم رسانده‌ایم.

بازرگان تأکید کرد: اتاق بندرعباس متعلق به همه اعضای اتاق و فعالان اقتصادی است و تمام کسانی که در ایجاد اشتغال و ثروت در منطقه فعالیت دارند می‌توانند در این اتاق عضو شوند. وی تصریح کرد: در شأن پایتخت اقتصادی کشور نیست که اعضای اتاق بازرگانی آن کمتر از هزار نفر باشد بلکه باید بیش از این میزان باشد زیرا با توجه به وجود کارخانه‌ها بزرگ، صنایع، معادن و دیگر ظرفیت‌های اقتصادی در استان اعضای اتاق باید بیشتر از این میزان باشد. این اتاق درگذشته نتوانسته است اعضا جمع‌آوری کند و اکنون وقت آن رسیده است که همه فعالان اقتصادی در این اتاق عضو شوند.

وی به نقش هیئت نمایندگان جدید در اداره و رونق اتاق بندرعباس اشاره کرد و گفت: هر کس به هیئت نمایندگی اتاق بندرعباس وارد شد باید تمرکز خود را بر گسترش خدمات و فعالیت‌های اتاق و ایجاد پل ارتباطی میان فعالان داخل و خارج از کشور بگذارد زیرا اتاق بازرگانی بزرگ‌ترین تشکل در دنیا می‌باشد و هر کس دارای کارت عضویت این اتاق باشد می‌تواند در هر جای دنیا از خدمات ICC استفاده کند چراکه همیشه بخش خصوصی بر بخش دولتی مقدم است.

بازرگان افزود: اتاق بازرگانی انتظار ندارد دولت آن‌ها را اداره کند بلکه این اتاق باید قدرت و اندیشه حل مشکلات خود را داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دو بخش ستادی و اجرایی اتاق اشاره کرد و گفت: هیئت نمایندگان و هیئت‌رئیسه در بخش ستادی و تشکل‌ها در بخش اجرایی قرار دارند که به تشکل‌ها کمتر توجه شده است بنابراین باید با هم‌افزایی این بخش نیز گسترش یابد.

بازرگان بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های این ائتلاف حمایت از اعضای اتاق و فعالان اقتصادی است و ساختار اتاق باید کاملاً تغییر کند. این ساختار باید در جهت برداشت منافع و استفاده اعضای اتاق باشد نه اینکه محلی برای استفاده تشریفاتی گروهی خاص باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان، استفاده از اساتید مجرب داخلی و خارجی و بهره‌گیری از اطلاعات روز دنیا ازجمله برنامه‌های این ائتلاف برای اعضای اتاق بندرعباس است. بازرگان بابیان این مطلب گفت: حمایت از استارتاپها و جوانان نیز موردتوجه این ائتلاف است و جوان‌گرایی باید از رده‌های پایین تا بالا را در برگیرد و افراد باتجربه باید به‌عنوان مشاور در کنار افراد جوان قرار گیرند.

وی درباره فعالیت این اتاق در مناطق آزاد بیان کرد: در مناطق آزاد خدمات کمی به فعالان اقتصادی داده می‌شود و باید در آن تغییراتی صورت گیرد. این اتاق باید برای خود هیئت‌مدیره داشته باشد و تحت نظر اتاق بازرگانی بندرعباس و بر اساس قوانین عمل کند.

بازرگان در پایان گفت: اتاق بندرعباس باید مطالبه گر باشد و همچنین باید تغییری اساسی در ساختار اتاق بندرعباس صورت گیرد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها