هنرمند پیشکسوت هرمزگانی:

هزینه چاپ کتابم را به دارایی برگشت زدند



به همت انجمن سینماگران استان هرمزگان به مناسبت سالروز تولد منصور نعیمی، پیشکسوت فرهنگی و هنری استان هرمزگان با حضور اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان در پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی مهرداد امیرزاده(مدیرعامل انجمن سینماگران استان هرمزگان) و محمدعلی قویدل فرد(پیشکسوت فرهنگ و هنر هرمزگان) همراه بود، مستند"دربند" آخرین اثر منصور نعیمی به نمایش درآمد.

منصور نعیمی، هنرمند پیشکسوت هرمزگانی اظهار کرد: از محبت‌ها و تبریک‌های اینستاگرامی، تلفنی و حضوری دوستان سپاسگزارم، حقیقتاً در این چند روز گذشته بابت این‌همه محبت حیران بودم.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم لطافت زندگی من در طول سال‌های عمرم باعث این‌همه محبت شده و پیوستگی بنده به هرمزگان که بخشی از فرهنگ ایران‌زمین است بیشتر باعث شده مردم نسبت به بنده لطف داشته باشند؛ خود بنده که هیچ وجهه‌ای ندارم و همیشه شاگرد بودم و همچنان نیز هستم و خواهم بود و از همه دوستان می‌آموزم.

این هنرمند پیشکسوت هرمزگانی خاطرنشان کرد: جز سپاس و ریختن اشک شوق در این مقطع که برای چندمین بار تکرار می‌شود کار دیگری از بنده برنمی‌آید.

نعیمی با اشاره به اینکه دو سه کتاب در درست چاپ دارم، تصریح کرد: یکی از کتاب‌هایم را که بود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چاپ کند، با عنایت به اینکه بودجه آن نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین و تأمین شد خیلی عجیب و سؤال‌برانگیز است که چرا این پول را برای چاپ کتاب ندادند و این در حالی است که بنده هزینه کرده و چند نسخه چاپ و ویرایش شده و فایل نهایی را به برای مرور و تصویب به میراث فرهنگی ارائه کردم.

وی ادامه داد: درنهایت متوجه شدم این پول را به‌جای اینکه برای چاپ کتاب به بنده بدهند به دارایی برگشت زدند و درنهایت به‌ناچار تصمیم گرفتم کتاب را به آن‌ها ندهم البته مطمئنم درنهایت به لطف دوستان کتاب چاپ خواهد شد.

این هنرمند پیشکسوت هرمزگانی با بیان اینکه شهرداری نیز شش سال است قول حمایت برای چاپ کتابم را داده است، عنوان کرد: شهرداری روزانه هزینه‌های زیادی برای چاپ و نصب پارچه‌ها و بنر در خیابان می‌کنند که نهایت زیر آفتاب می‌پوسند و پاره می‌شوند و به زباله تبدیل می‌شوند اما متعجبم که چرا اندیشه مثبتی ندارند که از چنین کارهای فرهنگی حمایت کنند.

نعیمی بیان کرد: کتاب "روزرُن رفته" تاریخ هرمزگان است و هرگز کس دیگری نمی‌تواند چنین اثری را ایجاد کند، جمع‌آوری رویدادهای هرمزگان کار بسیار دشواری بود و بیش از 20 سال روی آن متمرکز بودم؛ کتاب‌هایی که تا دو دهه پیش چاپ می‌شدند نمایه‌ای نداشتند و بنده صفحه به صفحه و سطر به سطر کتاب‌های دیرینه را خواندم تا رویدادهای هرمزگان را بیرون کشیدم و بدون امکانات و اینترنت کار بسیار سختی بود.

وی با اشاره به اینکه امسال ششمین سال است که به شهرداری مراجعه کردم و هنوز خبری نشده است، ابراز کرد: کارهای دیگری نیز در دست چاپ دارم، کارهای بنده بیشتر در راستای هویت هرمزگان است و چاپ آن‌ها باعث می‌شود فرزندان ما احساس هویت کنند؛ چنان‌که هم سن و سال‌های من می‌بینند گذشته‌مان خالی است و چیز مکتوبی نداریم.

این هنرمند پیشکسوت هرمزگانی اظهار کرد: بنده این مکتوبات را از لابه‌لای سطرهای مکتوبات و اسناد پیدا کرده‌ام، البته در این راه تنها نیستم و چند نفر انگشت‌شمار دیگر نیز در هرمزگان هستند که در این زمینه کار می‌کنند.

نعیمی افزود: کتاب فرهنگ‌عامه مردم هرمزگان کاری قابل‌توجه و آماده چاپ است، مجموعه شعری نیز آماده چاپ دارم که بخشی از ادبیات موزون دهه 40 و 50 هرمزگان است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارهای دیگری نیز دارم که اگر عمری باشد آن‌ها را نیز به اتمام می‌رسانم، عنوان کرد: من آثارم را تولید می‌کنم، دغدغه چاپ هم بالاخره حل می‌شود و بالاخره آثارم چاپ می‌شوند.

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها