رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خبر داد؛

صدور بیش از 200 هزار برگ جریمه در هرمزگان



«سرور دوربین‌های پایشی و کنترل سرعت در دست شهرداری است در حالی بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی، سرور این دوربین‌ها باید در اختیار پلیس قرار گیرد.»

به گزارش صبح ساحل، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان هرمزگان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و با تأکید بر هوشمند سازی و نصب دوربین‌ها در شهرهای پر تصادف مانند بندرعباس گفت: ۶۲ دوربین پایشی و شش دوربین کنترل سرعت در بندرعباس وجود دارد و در حال حاضر در دست شهرداری است

.

سرهنگ « مجید صالح پور» اظهار داشت:  سرورها در بعضی از استان‌ها  به پلیس تحویل داده‌شده است، اگر سرورها در اختیار پلیس قرار گیرد و از آن نیز پشتیبانی شود ما می‌توانیم برنامه نرم‌افزاری روی دوربین‌ها نصب کنیم تا از این فرصت در جهت خدمات‌رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

 

رفع 35 نقطه حادثه‌خیز با اصلاح هندسی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان  در ادامه بابیان اینکه ۳۵ نقطه حادثه‌خیز یا پر تصادف در شهر بندرعباس وجود دارد، گفت: اکثر این نقاط با اصلاح هندسی قابل‌رفع است.

سرهنگ صالح پور تأکید کرد که برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جهت کمتر شدن تصادفات باید اجرایی شوند، برنامه‌های کوتاه‌مدت ازجمله نصب سرعت‌گیرها و طی برنامه‌های بلندمدت تقاطع بزرگراه رجایی، باهنر و راه‌آهن زیرگذر و روگذر خواهند شد.

 

وی با اشاره به خیابان  پرتردد منتهی به اسكله حقانی، این خیابان را به‌عنوان یکی از نقاط حادثه خیر شهر بندرعباس دانست . سرهنگ صالح پور در همین رابطه گفت: اگر امکان ایجاد پل رو و زیرگذر در این مکان نیست،پل عابر پیاده مکانیزه ایجاد شود که بتواند مردم را جذب کند و انتهای خیابان حافظ به اسکله شهید حقانی وصل شود حدود 90 درصد از ترافیک این نقطه رفع می‌شود.این مقام مسئول یکی از عوامل ایجادکننده  ترافیک شهر بندرعباس را وجود ایستگاه‌های مکانیزه‌ای که اکنون به مغازه‌های تخمه و فلافل فروشی تبدیل‌شده‌اند ذکر کرد و یادآور شد: در ابتدای شروع به کار بی آر تی شاهد ترافیک سنگینی در بلوار امام خواهیم بود که با تکمیل و راه‌اندازی خیابان پردیس و اتصال آن به بلوار امام، از ترافیک این محور کاسته می‌شود و البته این مغازه‌ها، با آمدن بی آر تی جمع‌آوری خواهند شد.

 

 50 درصد فوتی ها تصادفات  در داخل بیمارستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان، ۶۱ درصد تصادف منجر به فوت در درون شهر بندرعباس در حاشیه شهر، ازجمله بزرگراه شهید رجایی، بلوار ساحلی، پیامبر اعظم(ص) و بلوار علی بن ابی‌طالب(ع) اعلام کرد.

سرهنگ صالح پور علت تصادف درون‌شهری منجر به فوت را عدم توجه رانندگان به جلو و عدم توجه به‌حق تقدم ذکر کرد و گفت: در 4 ماه ابتدای سال جاری، تصادفات منجر به فوت درون‌شهری 32 درصد کاهش‌یافته است.وی شهرستان‌های پر تصادف را  بندرلنگه، قشم و میناب  عنوان کرد.

 

 

سرهنگ صالح پور علت این تصادفات فوتی در این مدت  را عدم توجه به جلو 47درصد، عدم رعایت حق تقدم 21 درصد، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه 16 درصد، تغییر ناگهانی مسیر را 5درصد و سایر علل تصادفات را 11 درصد بیان کرد.وی محل فوت جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری 35 درصد درصحنه، 15 درصد حین انتقال به بیمارستان و 50 درصد نیز در داخل بیمارستان دانست و اظهار کرد: 50 درصد جان‌باختگان تصادفات فوتی بین یك تا 30 روز در بیمارستان بوده است.

 

 

تخفیف در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم موتورسیکلت‌هایی که در توقیف پلیس هستند با تخفیف ویژه در هزینه‌ها ترخیص می‌شوند. سرهنگ صالح پور با تأکید بر اینکه  پس از سیر مراحل قانونی موتورسیکلت‌هایی را که مدت زیادی از توقیفشان گذشته مالکان آن‌ها از امروز تا یک ماه آینده فرصت دارند با پرداخت فقط  دویست و پنجاه‌هزار تومان وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند ادامه داد:  اکنون حدود ۲۶ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های هرمزگان توقیف هستند.وی اضافه کرد: این تخفیف شامل موتورسیکلت‌هایی می‌شود که مشکل قانونی نداشته باشند و مدارک آن‌ها کامل باشد.

 

توقیف خودرو به مدت 21 روز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان  در خصوص اجرایی طرح‌های انضباط  شبانه از اول تیرماه سال جاری گفت: ‌از اجرای طرح‌های مشترک شبانه، از ساعت  23 تا 3 صبح  حدود 40 شبانه‌روز می‌گذرد و این طرح در نقاط مختلف استان در حال انجام است که رضایت‌مندی مردم را در برداشته است.سرهنگ صالح پوراز توقیف خودرو در این طرح  به مدت 21 روز ‌در حوزه امنیت اخلاقی  خصوصاً در بندرعباس خبر و ادامه داد:طرح تقسیط خلافی بالای یک‌میلیون تومان  شکایت روی پلاک هست  وسیله نقلیه موقت کنم یک سال وقت دارند جریمه‌شان رو پرداخت رفع توقیف دائمی خودرو را انجام بدهند.

 

دست‌افزار مخصوص پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با اشاره به‌روز شدن وسایل اعمال قانون اظهار داشت: تلاشمان این است که  هوشمند سازی پلیس هرچه سریع‌تر و بهتر صورت پذیرد، در این رابطه دست‌افزار مخصوص پلیس ( موبایل هوشمند ) كه تنها در اختیار پلیس قرار داشته و در بندرعباس استفاده می‌شود.

سرهنگ صالحی پور تصریح کرد:  بلافاصله با وارد شدن شماره پلاك خلافی‌های خودرو،  شکایت‌های احتمالی موجود و همچنین فعال شدن سیستم سرقت برای کنترل سابقه سرقت فعال‌شده و درنهایت پلیس پس از اعمال قانون، به توقیف خودرو می‌پردازد.وی از صاحبان خودروها خواست در همین رابطه اطلاعاتی مانند شماره تلفن و آدرس منزل خود با مراجعه به  مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری،به‌روزرسانی کنند چراکه خلافی خودروها به شماره تلفن صاحبان و رانندگان خودرو پیامک زده می‌شود.

 

توقیف خودروهای حیوان گردان

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان در چهار ماه اخیر تعداد 90 خودرو بابت آلودگی صوتی، 175 خودرو بابت تخلف شیشه دودی، 12 خودرو بابت حیوان گردانی و 46 خودرو بابت تخلفات پلاك مخدوش و دست‌کاری كردن آن توقیف‌شده‌اند.

 

صدور 202 هزار و 787 برگ جریمه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان در خصوص خلافی بالای یک‌میلیون تومان خودروهای متخلف گفت: طی 4ماهه اول امسال یک هزار و 561 دستگاه خودرو به علت خلافی بالای یک‌میلیون تومان توقیف و اعمال قانون شده‌اند.سرهنگ صالح پورصدور 202 هزار و 787 برگ جریمه از عملکرد این مدت دانست و ادامه داد: این میزان برگ جریمه برای 231 هزار و 891 فقره تخلف صادرشده است.

 

اجرای 15 طرح  همکاری مشترک با پلیس امنیت اخلاقی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان هرمزگان از اجرای 15 طرح با  همکاری مشترک با پلیس امنیت اخلاقی در شهرهای مختلف استان از تاریخ ششم تیرماه 98 آغازشده است گفت:  با تخلفات حادثه‌ساز، حیوان گردانی، مخدوش بودن پلاک و تغییر در وضعیت خود‌رو، بدحجابی و تخلفات موتور‌سواران برخورد کرده‌ایم.

سرهنگ صالح پور افزود: پلیس در برخورد با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز و کسانی که از مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان استفاده می‌کنند به‌شدت برخورد می‌کند. این مقام مسئول  در خصوص تغییر در وضعیت خودرو گفت: هرگونه تغییر در وضعیت و ویژگی‌های خودرو كه كارخانه در دفترچه راهنما خودرو اعلام نكرده، مانند تغییر ارتفاع خودرو تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.وی افزود: 36 مورد تغییر ارتفاع خودرو، 36 مورداستفاده از مواد روان‌گردان و شرب خمر،  28 مورد بدحجابی در حوزه پلیس ترافیكی در سال ٩٨ اعمال قانون شده‌اند.وی بابیان اینکه 12 درصد كاهش جریمه یک‌میلیون تومانی داشته‌ایم و 71 درصد معادل 133 مورد افزایش توقیف در برخورد با مشروبات اعلام‌شده است، عنوان کرد: از ائمه جماعت و روحانیون و تمام افرادی که تریبونی در اختیاردارند می‌خواهیم که در جهت آگاهی بخشی به افراد جامعه به کمک پلیس بیایند.

سرهنگ مجید صالح پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان  در پایان در خصوص تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در طرح‌های شبانه امنیت اخلاقی بیان کرد: 172 خودرو و 57 موتورسیكلت در این طرح توقیف‌شده و هدف از این طرح‌ها درمجموع ارتقاء انضباط اجتماعی، اخلاقی و ترافیكی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها