پوشش بیمه‌ای داروی بیماران تالاسمی برقرار است



رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پوشش بیمه‌ای داروی دفرازیروکس برای بیماران تالاسمی برقرار است. این دارو توسط دو شرکت در داخل کشور تولید می‌شود که یکی از این دو شرکت قیمت داروی تولیدی را ارزان تر کرده و بیمه ها نیز موظف هستند داروی ارزان تر را تحت پوشش قرار بدهند.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، سید سجاد رضوی ر درباره برخی اظهارات مبنی بر برداشته شدن پوشش بیمه ای داروی دفرازیروکس با نام تجاری نانوجید افزود: وقتی تولید کننده دارو قیمت را پایین می آورد، بیمه ها وظیفه دارند بر اساس قانون داروی تولید داخل با قیمت کمتر را پوشش بدهند.



وی بیان کرد: مواد اولیه داروی دفرازیروکس تولید داخل مورد تایید است و هیچ مشکلی ندارد و از لحاظ کیفیت داروی تولیدی این دو شرکت تفاوتی ندارند.



۱۱ دی ۹۷ بود که مهدی شادنوش،  رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در گفت و گو با ایرنا درباره تولید این دارو در کشور گفته بود: یک شرکت دانش بنیان در کشور اقدام به تولید داروی خوراکی بیماران تالاسمی در سه دوز ۹۰، ۱۸۰ و ۳۸۰ میلی گرم کرده است که منجر به مصرف راحت تر و افزایش کیفیت زندگی این بیماران می شود.



بیماران تالاسمی در طول حیات خود باید از داروهای دفع کننده آهن استفاده کنند تا بار اضافی آهن، ارگان های حیاتی بیماران را دچار اخلال نکند. دفرازیروکس برای کاهش هموکروماتوز در افرادی که مجبور به تزریق خون طولانی‌ مدت در بیماری‌هایی مانند تالاسمی یا کم‌خونی‌های مزمن هستند، به‌کار می‌رود.



ملاک محاسبه سازمان های بیمهگر درباره دارو، قیمت داروهای ایرانی و حداقل قیمت داروهای موجود در بازار است،  به عنوان مثال اگر از یک دارو شاخصهای تجاری مختلف با قیمتهای مختلف در بازار وجود داشته باشد، بیمه ها حداقل قیمت دارو در بازار را قبول دارند. بنابراین بسته به آنکه داروخانه از کدام شاخص دارو موجود داشته باشد این مابه التفاوت متغیر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها