روزهای شلوغ تورهای عمانی برای عید قربان


نویسنده: سامیه طهورنیان


چند روز مانده به عید قربان ،  یکی از بزرگترین عید مسلمانان در جهان و از این رو کشورهای مسلمان در صدد برگزاری هر چه بیشتر و با شکوه تر این مراسم در کشورشان هستند.
این روزها کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کنار برپایی مراسم‌های آیینی و سنتی خود به فکر توسعه گردشگری نیز هستند. برای مثال کشور امارات سالهاست که با برپایی فستیوال‌های رنگارنگ سعی در کشاندن هر چه بیشتر گردشگر به کشور خود است، به خصوص در این اعیاد اسلامی. اما در این میان یکی از کشورهای نوظهور در زمینه توریست و گردشگری و بوم گردی عمان است.عمان برای کاهش وابستگی خود به تولیدات نفتی سعی دارد از رقبای منطقه‌ای خود عقب نمانده و سهم گردشگری خود را بالا ببرد.


برنامه ی ملی افزایش تنوع اقتصادی (Tanfeedh) اقداماتی را در جهت توسعهٔ وضعیت عمان به عنوان مقصد مدرن گردشگری در دست انجام دارد. برنامهٔ «Tanfeedh» در اوایل سال ۲۰۱۶، با هدف افزایش تنوع مالی و کاهش وابستگی این سلطان‌نشین به صنعت نفت و گاز پایدار صورت گرفت. این برنامه، پنج بخش تولید، ترابری و تدارکات، ماهیگیری، معدن و گردشگری را به عنوان مهم‌ترین بخش‌های موجود در راستای دستیابی به این هدف شناسایی کرده است. هدف وزارت گردشگری عمان از اجرای برنامهٔ «Tanfeedh» و سایر اقدامات این چنینی، جذب سالانهٔ بیش از ۵ میلیون بازدیدکنندهٔ بین‌المللی به عمان است. این تعداد در سال ۲۰۱۶ به بیش از 2.5 میلیون نفر رسید، همچنین در سالهای 2018 نزدیک به نیم میلیون نفر به این آمار اضافه شدند که البته راه زیادی تا ارتقا  5 میلیونی دارند.


در سالهای گذشته عمان با توسعه راه‌های دریایی و خرید چندین کروز دریایی، سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه توسعه گردشگری دریایی کرده است.
 ساحل القرم در شمال کشور عمان در شهر مسقط واقع شده و یکی از زیباترین سواحل عمان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل است که بسیاری از هتل‌ها و کافه‌های معروف در نزدیکی آن ساخته شده است. عمده تورهای دریایی عمان  در این جا نیز توقفی دارند که همین سبب رشد چشمگیر بوم گردی و صنایع دستی محلی منطقه شده است .


در این روزهای نزدیک به عید تیم‌هایی تشکیل شده‌اند که با تشویق مردم در رسانه‌های داخلی و خارجی سعی بر جذب حداکثری مردم به سمت شهرها و مناطق مختلف عمان دارند. برای مثال روزنامه عمان آبسرور omanobserver سعی در معرفی صلاله و امکانات ویژه گردشگری آن در روزهای عید قربان دارد. خبرگزاری آنلاین عمان دیلی نیز به زبان‌های مختلف از برنامه‌های مختلف گردشگری در روزهای عید قربان خبر می‌دهد.


 امسال با تسهیلات و برنامه ریزی مستمری که در زمینه توسعه بوم گردی در عمان صورت گرفته است، انتظار می‌رود که گردشگر های زیادی به سمت عمان سرازیر شوند. از طرفی باران‌های اخیر هفته‌های گذشته باعث کاهش دما در مناطق  ساحلی و  جنگلی کشور عمان شده است.  در حال حاضر صلاله با طبیعت منحصر به فردش در یک کشور گرم سیری، یکه تاز تورهای گردشگری عید قربان است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها