رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

پیام های مثبت عربستان و امارت به ایران



به گزارش خبرگزاری صبح ساحل و به نقل از برنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری  در جمع خبرنگاران به سفر هیات سیاسی و تجاری امارات به ایران  اشاره کرد و گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به این نتیجه رسیده اند که در صورت بروز هرگونه درگیری و جنگی در منطقه بازنده اصلی آنها هستند سرمایه های متراکم شده در این کشورها  خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشور عربستان و امارات در ماه های اخیر پیغام های مثبتی مبنی بر  بهبود روابط انجام داده اند که در این زمینه اقدامات کشور امارات متحده عربی پررنگ تر از عربستان سعودی بوده است.

ذوالنوری گفت:  جهت گیری و برخوردهای کشور عربستان سعودی در رابطه با ایران نیز در ماه های اخیر نسبت به گذشته مطلوب تر شده که شکل برخورد با حجاج ایرانی از نمونه های بارز آن است.

وی درادامه  سخنانش با موثر دانستن دیدار اخیر خود با سفیر انگلیس در تهران بیان کرد:سفیر انگلیس در این دیدار قول مساعد مبنی بر انعکاس و پیگیری دغدغه های طرف ایرانی را به مسئولان کشورش را داده است. این قبیل دیدارها در چهارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی انجام می شود، دیدار با سفیر انگلیس بعد از دو هفته انتظار نماینده انگلیس انجام شد.

وی گفت: در تمام دنیا بعد از رئیس پارلمان، مهمترین و حساس ترین جایگاه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است که از نظر اهمیت و تاثیرگذاری نقش ویژه ای دارد.

ذوالنوری اضافه کرد:  انگلیسی ها درخواست کرده بودند که این دیدار رسانه ای نشود اما ۲ ساعت بعد از جلسه، دیدار رسانه ای شد که علت آن نیز کوتاهی از جانب وزارت خارجه و همچنین توئیت سفیر بوده است.

وی تصریح کرد: انگلیسی ها بعدا مدعی شدند که منظور از عدم رسانه ای شدن این دیدار عدم انتشار محتوای دیدار بود، عکس این دیدار به صورت ناگهانی و توسط گوشی تلفن همراه سفیر انگلیس گرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی مانند برجام، مساله هسته ای، توان موشکی و به ویژه توقیف کشتی های دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: دیدار فوق  از موضع انفعال صورت نگرفته بود و موضع گیری ها و درخواست های ایران نیز در این جلسه تهاجمی و برمبنای منافع ملی بود.

ذوالنوری گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از آنجایی که نمایندگی عموم مردم را عهده دار است، برخی از ملاحظات و محدودیت های دولت را ندارد.

صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها