پیوستن غیرحضوری اسرائیل به ائتلاف دریایی در خلیج فارس



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس را اعلام کرده است.

خبرنگار نشریه صهیونیستی کان خبر داد «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست پشت درهای بسته با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست گفت که اسرائیل قصد دارد در بخش اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها به ماموریت امنیت دریایی در خلیج فارس بپیوندد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد که این تصمیم در پی دستوری است که وی به وزارت خارجه داده تا با تمامی گروه‌های مربوطه در اسرائیل این موضوع را بررسی کرده تا این رژیم نیز به ائتلاف دریایی آمریکا بپیوندد.

کاتص به اعضای کمیته دفاعی و امور خارجه کنست گفته است که مشارکت اسرائیل در این ائتلاف در راستای منافع این رژیم برای مهار ایران و توسعه روابط میان تل‌آویو و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز است.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اعلام کرد. انگلیس از جمله کشورهایی بود که روز گذشته اعلام کرد به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

از سوی دیگر مقام‌های آلمان چندین بار درخواست مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران را با این استدلال که ممکن است برلین را به درگیری دیگری در منطقه بکشاند رد کرده‌اند. ژاپن نیز که از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا به شمار می‌آید مشارکت در این ائتلاف را رد کرده است.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها