نخستین سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی در هرمزگان رونمایی شد



از نخستین سامانه متحرک (خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی در هرمزگان رونمایی شد.

  

این مراسم در حاشیه تقدیر از خبرنگاران حوزه پلیس انجام شد که به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان، این خودرو هوشمند توانایی ثبت تخلفاتی همچون توقف‌های دوبل در حریم تقاطع ها، پارک خودرو در ایستگاه‌های اتوبوس و حریم تقاطع ها، میادین، توقف در محل هی توقف ممنوع، توقف در پیاده رو‌ها و کنترل تخلفات کارت پارک الکترونیکی، توقف در مکان‌های ممنوع و مطلقا ممنوعتوقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها و توقف در حریم معابر را دارد و این سامانه نقش بسزایی در کاهش و روان سازی ترافیک دارد.

  

سردار عزیزاله ملکی این را هم بیان کرد که  خودروی ثبت تخلف دارای سیستم تشخیص آدرس موقعیت خودرو متخلف، توانایی ثبت و ذخیره سازی ۳۰ روز تخلف عکس‌های گرفته شده در دمای ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد و رطوبت ۹۶ درصد را دارد.این خودرو هوشمند متحرک علاوه بر مدیریت ترافیک شهر به ویژه معابر و خیابان‌ها به افزایش سطح امنیت عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات خودرویی کمک می‌کند و در صورت ثبت پلاک وسیله نقلیه در کمترین زمان از طریق ارسال پیامک نوع تخلف و مبلغ جریمه به مالک اطلاع رسانی می‌شود.

 

خبرنگاران و پلیس مکمل یکدیگر هستند

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:خبرنگاران و پلیس مکمل یکدیگر هستند و می توانند در تمامی عرصه ها به یکدیگر کمک کنند.سردار ملکی که به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم که برخواسته از دل جامعه هستند برای ارتقاء فرهنگ، آگاهی های عمومی و بیان مشکلات و کاستی ها تلاش می کنند.

  

وی  ايجاد امنيت در جامعه را هدف مشترك پليس و رسانه ها ذکر کرد و افزود: امنيت در سايه آرامش در جامعه ايجاد مي شود و براي تامين آن يكي از اقدامات ارتباط مناسب با رسانه هاي جمعي است.سردار ملکی ادامه داد: در عصر ارتباطات، نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی مؤثر و اساسی است و نقش رسانه در راستای فرهنگ‌سازی و کاهش تخلفات، بسیار مؤثر و ستودنی است.

  

وی یادآور شد: پليس در مقابل جرائم، سهل انگاري ها و بي تفاوتي ها در جامعه مبارزه مي كند و رسانه ها هم در راستاي همين اهداف تكليف دارند. این مقام مسوول گفت: امروز کشوری می‌تواند موفق باشد که از رسانه‌های قوی برخوردار باشد. وی از رشد احساس امنیت در دهه ۹۰ در بین مردم سخن گفت و افزود: امروز در جمهوری اسلامی به قدری امنیت بالاست که مردم نمی‌توانند کوچکترین نا امنی را هم تحمل کنند.گفتنی است :در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه پلیس در هرمزگان، از خبرنگار صبح ساحل تقدیر شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها