نظارت و بازرسی بازار مطالبه جدی مردم است

فرش بشاگردی وارد بازار شد



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: نظارت و بازرسی بازار مطالبه جدی مردم هست و اصناف هرمزگان، تشکل‌های صنفی و روسای اتاق‌ها به‌خوبی در موضوع  توجه به مصرف‌کننده پیش‌قدم بوده‌اند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، خلیل قاسمی صبح امروز در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: امیدوارم خبرنگاران در تبیین مسائل جامعه و با توجه به شرایطی که کشور با آن روبرو هست مسیری را پیش بگیرند که بتوانیم از این مرحله نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان تاکنون 959 جواز تأسیس برای فعالیت‌های صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری 686 میلیارد و 277 میلیون ریال و ایجاد اشتغالی بیش از 29 هزار نفر صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ادامه داد:  تعداد 891 پروانه بهره‌برداری صنعتی برای واحد صنعتی بزرگ و کوچک با حجم سرمایه‌گذاری 263 میلیارد و 943 میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از  27 هزار نفر صادر کرده‌ایم.

قاسمی عنوان کرد: تعداد 390 پروانه بهره‌برداری معدنی و مجوز برداشت با حجم سرمایه‌گذاری دو میلیارد و 756 میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار و 500 نفر صادر کرده‌ایم.

وی افزود: میل به سرمایه‌گذاری در هرمزگان رونق بسیار خوبی دارد، از مجموع 959 جواز موجود تعداد 684 با سرمایه‌گذاری 524 میلیارد و 846 میلیون ریال جزء جوازهای صادره سال 97 و 4 ماهه 98 است، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی قابل‌راه‌اندازی در سال 98  بالای 60 درصد بوده و امسال 68 مورز از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی در تشریح طرح‌های شاخص صنعتی در دست اجرا سال جاری تصریح کرد: شرکت مادکوش با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه گچ متین سمنان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، صنايع چوب ياسين بندر كنگ با 81 درصد پیشرفت فیزیکی، فولاد کاوه جنوب کیش با 69 درصد پیشرفت فیزیکی پدیده کاوش ایرانیان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی، مهندسی توسعه آب آسیا با 21 درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های شاخص صنعتی در دست اجرا سال جاری هستند.

وی بیان کرد: در حوزه معدن نیز هم در بخش سرمایه‌گذاری و هم تعداد رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم، کار مطالعاتی در حوزه معادن در سراسر استان آغاز شده و تا پایان سال ذخایر استان روشن می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: استان هرمزگان با صادرات حدود 55 درصد از قیر کشور، بیش از 4.7 درصد از سهم بازار قیر دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در حوزه هیدروکربن‌های سبک و سنگین در حال حاضر 8 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری  هستند که ظرفیت اسمی تولید این محصول 269بیش از تن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در تشریح اهم اقدامات حوزه صنعت در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: رشد 8.2 درصدی تولید شمش فولادی، رشد 9.6 درصدی تولید آهن اسفنجی، کسب رتبه سوم کشوری درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذاری در سال 97 با پیش‌بینی سرمایه بالغ‌بر 480 میلیارد و 525 میلیون را داشته‌ایم؛ همچنین طی سال 97 صدور مجوز تأسیس صنعتی نسبت به سال گذشته ازلحاظ تعداد 51 درصد، ازلحاظ سرمایه‌گذاری 323 درصد و ازلحاظ اشتغال 50 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان اظهار کرد: 10 معدن شاخص در مقیاس متوسط در استان فعالیت می‌کنند، همچنین پهنه‌های معدنی کوشا و بشاگرد بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پهنه فین نیز هفته گذشته بازگشایی شده است.

قاسمی افزود: در حوزه تجارت داخلی 11 اتاق اصناف، 146 اتحادیه صنفی،  بیش از 40 هزار واحد صنفی فعال به‌جز قشم و کیش، دو هزار و 321 پروانه  صادره در سال 98 و 7 هزار و 436 پروانه کسب صادره در سال 97 را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: پنج هزار و 182 نفر بافنده فرش فعال در هرمزگان داریم که از این تعداد 800 نفر بیمه شده هستند و بیشترین تمرکز بافت فرش در بشاگرد بوده و امروز فرش آن‌ها به بازار آمده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: در حوزه تجارت خارجی 379 کارت بازرگانی معتبر، بیش از 40 هزار واحد صنفی دارای پروانه، 34 بنگاه صادراتی کالا و دو پایانه صادراتی در هرمزگان داریم؛ حوزه امور بین‌المللی اتاق بازرگانی نیز تشکلی بین‌المللی است و دامنه فعالیتش داخلی نیست و اگر فعالیت خود را به‌خوبی انجام دهد می‌تواند هم در حوزه اشتغال و هم صادرات غیرنفتی به کشور کمک کند.

قاسمی افزود: نظارت و بازرسی بازار مطالبه جدی مردم هست و اصناف هرمزگان، تشکل‌های صنفی و روسای اتاق‌ها و در رأس آقای جلالی به‌خوبی در موضوع  توجه به مصرف‌کننده پیش‌قدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پیامکی استعلام قیمت با شماره 3009124 را نیز برای اولین بار در کشور در اختیار مردم بندرعباس قرار داده‌ایم، شهروندان با ارسال نام کالای موردنظر به این شماره بلافاصله با دریافت پیامک از آخرین قیمت‌ها مطلع خواهند شد؛ با این طرح هرکدام از هرمزگانی‌ها می‌توانند خودشان ناظر بر بازار باشند و در صورت مشاهده هرگونه اختلاف قیمت واحد صنفی متخلف را به سامانه 124 سازمان صنعت معدن و تجارت معرفی کنند.

قاسمی عنوان کرد: بازرسی‌ها در 4 ماهه نخست سال 98 رشد بسیاری داشته است، تخلفات کشف شده 8 هزار و 518 با ارزش ریالی بیش از 448 میلیارد ریال بوده است، همچنین گزارش‌های ستاد خبری بیش از دو هزار مورد بوده و 17 مورد پلمب بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 98 طرح‌های نظارتی نوروز، ضیافت و اعتماد را داشته‌ایم و از تاریخ 16 مرداد نیز طرحی ضربتی در استان اجرا می‌شود تا با واحدهایی که برای کالای قاچاق کارت‌های گارانتی نامعتبر صادر می‌کنند که برخورد شود، این طرح تا 28 مرداد ادامه دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری تا دو ماه آینده نمایشگاه نیاز استان هرمزگان را برگزار می‌کنیم تا در حوزه صنایع نیز از واردات بی‌نیاز شویم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها