در ششمین جشنواره مطبوعات خلیج فارس؛

از اولین اپلیکیشن خبری استان هرمزگان رونمایی شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

در ششمین جشنواره مطبوعات خلیج فارس که صبح یک شنبه 20 مرداد با حضور شرکت‌کنندگان و مسئول استانی در بندرعباس برگزار شد، از اولین اپلیکیشن خبری استان هرمزگان رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، استاندار همتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رضا کمالی و فرمانده سپاه امام سجاد سردار سالاری از این اپلیکیشن رونمایی شد .

برای دانلود وارد لینک زیر شوید :

www.sahelnews.ir

توضیحات اجمالی در خصوص این اپلیکیشن :

با گذشت زمان ، تلفن های همراه ما به تدریج تکامل پیدا کردن و به شکلی که امروزه همه ما از اون استفاده می کنیم در آمدن. موبایلها به یک وسیله ای بیش از برقرارکننده تماسهای تلفنی تبدیل شده اند.   امروزه توقع کاربران از تلفن های هوشمند این است که تمام نیازهای آنها را چه در زمینه شغلشان و چه در زندگی شخصی ، برآورده سازد. بنابراین نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل

کمک و رسیدگی به جزئیات بی نهایتی که در زندگی پرمشغله امروز وجود دارد – ابزارهای ویژه ای فراهم می آورند.

بر اساس تحقیقات انجام شده  کاربران موبایلی در حال حاضر بیشتر از زمانی که به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، وقت خود را با اپلیکیشن های موبایلی می گذرانند.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که از جمعیت 7.511 میلیارد نفری جهان حدود 5.007 میلیارد نفرشان ( 67 درصد ) از موبایل استفاده می‌کنند و 3.811 میلیارد نفر آنها نیز از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند( 80 درصد گوشی های مورد استفاده تلفن هوشمند هستند ) همچنین از 2.895 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در جهان  2.692 میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی از طریق موبایل هستند

.

 

از این آمار می توان به این نتایج دست پیدا کرد :

بیش از نیمی از مردم جهان گوشی هوشمند دارند.

دو سوم جمعیت جهان تلفن همراه دارند.

نیمی از ترافیک وب جهان از طریق تلفن های همراه است.

بیش از نیمی از گوشی‌های جهان پهنای باند دارند.

در ماه یک پنجم جمعیت جهان خرید آنلاین انجام می دهند .

34 درصد جمعیت جهان کاربران تجارت الکترونیک هستند .

 

روزنامه صبح ساحل به‌عنوان یکی از اولین مطبوعات محلی بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در شرایطی که استان‌های جنوبی کشور و هرمزگان فاقد نشریه محلی بودند از ۱۲ آذر ۱۳۶۴ پس از اخذ مجوز ازوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار خود را بصورت هفته‌نامه آغاز نمود.

انتشار این مطبوعه آنهم در استانی که یکی از محروم‌ترین مناطق کشور به حساب می‌آمد در واقع نقطه عطفی در تحولات فرهنگی و بخصوص در حوزه اطلاع‌رسانی جنوب ایران محسوب می‌شود.

 

«صبح ساحل» با استفاده از نیروهای متخصص و ابزارهای روز و استفاده از نظرات اساتید حوزه اطلاع‌رسانی خوشبختانه کماکان توانسته است علی رغم تعدد منابع اطلاع رسانی همچنان خودرا پیشتاز در حوزه خبری و گزارش استان قرارداده و با داشتن بالاترین میزان تیراژ و فروش بین تمام روزنامه‌های ملی و محلی موجود در هرمزگان از تاثیرگذاری مناسبی برخوردار باشد،

 صنعت چاپ 100 درصد وارداتی است و تولید در داخل کشور در رابطه با این صنعت وجود ندارد. با توجه به شرایط موجود و گرفتاری‌های ارزی و پولی بدیهی است که اقلام مورد نیاز صنعت چاپ با هزینه‌های بالا تأمین و به دست مصرف کننده می‌رسد.

گرانی کاغذ، تیر خلاص به مطبوعات مکتوب

با افزایش قیمت کاغذ، حال و روز ناخوش روزنامه‌های کشور ناخوش‌تر از قبل شده .

گرانی کاغذ نفس روزنامه های محلی را می برد

بدون تردید در شرایط گرانی کاغذ نفس بسیاری از نشریات محلی به دلیل منابع محدود درآمدی، به شماره افتاده است ((و بسیاری از این نشریات، برای چرخیدن چرخ‌ِ معیوب‌شان، مجبور به اخذ آگهی‌های بی‌شمار با قیمت‌های بسیار پایین از دستگاه‌های اجرایی استان شده‌اند، تا بلکه بتوانند، از این طریق سرپا بمانند.))

 

روزنامه های محلی سال‌هاست دست به تعدیل نیرو زده و در پاره ای دفاتر روزنامه ای بیش از دو یا س نفر مشغول کار نیستند، حال در این شرایط مشخص نیست آینده کاری همین دو یه سه نفر نیز چه خواهد شد!

گرانی کاغذ، ضربه آخر یا تولد روزنامه های مجازی

سرانه مطالعه در ایران پایین بوده و هست. حالا اگر کاغذ و گرانی‌اش ضربه آخر به مطبوعات و کتاب باشد می توان گفت روند دیجیتالی شدن برای روزنامه ها فرا رسیده و آنها باید تن به تقدیر دهند؟ به هر روی پاسخ به این سئوال نمی‌تواند مثبت باشد، با نگاهی به تجربه بسیاری از کشورهای موفق در عرصه چاپ روزنامه می توان به این نتیجه رسید، عمر روزنامه و تولید آن به پایان نرسیده و گرانی کاغذ نباید صنعت نشر روزنامه در کشور ما را متوقف کند.

مطبوعات مکتوب بر عمق سواد عمومی جامعه افزوده ولی بقیه ای که حال مطالعه ندارند، برای درایفت اخبار به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روی می آورند.

شرایط اقتصادی مملکت را هم اگر به شرایط فوق اضافه کنیم معلوم می شود که اوضاع روزنامه های مکتوب و به طور کلی حوزه چاپ و نشر چگونه است!

با در نظر گرفتن مشکلات موجود در صنعت چاپ و همچنین دیدگاه روبه جلوی ما بر این شده است که دست راه اندازی اولین اپلیکیشن خبری محلی  خبری جنوب کشور بشویم ............

این روزنامه طی سالیان اخیر با درک و اهمیت تکنولوژی و همچنین حضور در فضای مجازی اقدام برپایی دپارتمان فضای مجازی(---------) با زبده ترین نیروهای متعهد بومی نموده ا خود در اینترنت نموده که علاوه بر نسخه الکترونیکی صبح ساحل، اخبار استان را به صورت لحظه‌ای و آنلاین به مخاطب تقدیم می‌کند.

اپلیکیشن خبری

در واقع اغلب افراد مشغله فراوانی دارند و فرصت چک کردن روزنامه ها و مجله ها را برای دنبال کردن اخبار ندارند و در عوض با ابزار هوشمندی که به همراه خود دارند همیشه در ارتباط می باشند. این می تواند یک فرصت برای اپلیکیشن خبری  ساحل نیوز باشد که روزانه افراد زیادی از اخبار و آگهی های روزمره آگاهی پیدا کنند و از سایت و روزنامه و مجله خبری شما بازدید کنند و ضمن اینکه برای شما بازدید کننده بیشتر و مشتری بیشتر به ارمغان می آورد.

روزنامه های بزرگ جهانی امروز همگی برای سایت خود، اپلیکیشن خبری طراحی کرده اند که از جمله آن ها می توان روزنامه نیویورک تایمز  و یا روزنامه ایالات متحده آمریکا را نام برد. با این کار آن ها مشتریان خود را با تجربه خواندن خبرها توسط اپلیکیشن خبری موبایل آشنا ساخته اند.

درباره این موضوع اگر کمی به اطرافیان خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از اپلیکیشن های خبری استفاده کنند.

امروزه سایت های خبری تحت تأثیر مخاطبان خود هستند. بیشتر اخبار امروزی توسط اپلیکیشن ها و سایت های خبری دیده می شوند هرچند که تعداد کمی از افراد هنوز که هنوز است از روزنامه ها و مجله ها استفاده می کنند و روزنامه ها را مطالعه می کنند ولی اکثر ما برای اطلاع از اخبار روزانه به اپلیکیشن ها و سایت های خبری یا شبکه های اجتماعی روی آورده ایم. برخی از افراد به مورد اعتماد بودن اپلیکیشن ها اهمیت زیادی می دهند و به همین دلیل است که برخی هنوز از روزنامه ها استفاده می کنند. لذا همانطور که گفته شد باید همیشه حواستان به اعتبار اپلیکیشن و سایت باشد.

طراحی اپلیکیشن های خبری برای موبایل مزایای بسیاری دارد که بیان شد. اما یکی از بهترین ویژگی ها و مزایای استفاده از اپلیکیشن های خبری برای موبایل، کمک به حفظ محیط زیست است. چرا که با استفاده از این اپلیکیشن های خبری می توان از هدر رفتن حجم بسیار زیادی کاغذ برای چاپ اخبار بر روی آن ها جلوگیری کرد.

 

ساحل نیوز( خبر محلی در دستان شما)

ساحل نیوز ، اولین اپلیکیشن خبری جنوب کشور است  ساحل نیوز با هدف تبدیل شدن به جامع‌ترین پایگاه خبری هرمزگان، کار خود را از بهمن 97 شروع کرده است و همواره می کوشد تا محیطی راحت و کارآمد برای کاربران خود ایجاد کند. ساحل نیوز، محصول تیم رسانه ای صبح ساحل که یک رسانه ی مستقل است که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی سعی در اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف دارد. شما با این اپلیکیشن در 24 ساعت از شبانه روز می توانید از آخرین رویدادهای هرمزگان مطلع شده ومطالب جذاب، خواندنی و کاربردی دیگری را نیز مطالعه کنید. تیم ساحل نیوز با رصد بیش از 100 پایگاه خبری، روزانه محتوای خود را به روز می کند. تلاش ما اینست که خبرهای محلی در کوتاه ترین زمان ممکن در دستان شما قرار گیرد     

 

از جمله مزایای این  اپلیکیشن :

  1. کاهش هزینه های تولید و چاپ
  2. عدم نیاز به فضای گسترده فیزیکی برای آرشیو نشریات، مجلات و کتابها
  3. عدم نیاز به توزیع پستی 
  4.        وجود هایپر لینک ها و استفاده از اطلاعات تکمیلی
  5. قابلیت استفاده از سایر اشکال محتوایی چندرسانه ای
  6. قابلیت جست‌وجوی راحت و سریع
  7.      کمک به محیط زیست در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ و زباله های جوهری و کاغذی
  8. ساحل نیوز یک اپلیکیشن صد در صد بومی ست که با رصد  روزانه ی صدها منبع خبری، سعی در انتشار دقیق ترین اخبار را دارد

     

    امکانات:

    •          آگاهی از اخبار سیاسی، اقتصادی، فناوری، حوادث  به صورت لحظه ای

    •          جست و جوی سریع خبرها

    •          دسته بندی علاقه مندی اخبار برای هر کاربر

    •          دیدن پربازدیدترین خبرها

    •          آ خرین قیمت دلار، طلا، سکه، میوه های روز هرمزگان، انواع ماهی و میگو

    وضعیت تردد وسایل نقلیه

    ایجاد خدمات میز خدمت الکترونیکی سازمان ها

    •          دریافت اخبار استانی

    •          سرویس عکس خبری

    •          مطبوعات

    •          وضعیت آب وهوای استان

    •          قابلیت به اشتراک گذاری اخبار در فضاهای مجازی

    برنامه ساحل نیوز با ارسال اعلان(Notification) ، کاربران خود را از اخبار مهم و فوری مطلع می‌سازد.

    •          دسته‌بندی اخبار

    •          امکان به اشتراک گذاری و افزودن خبر به لیست علاقه‌مندی‌ها

    •          امکان ثبت نظر(comment)

    •          امکان ارسال تصویر و متن

    •          پوشش خبرهای حوزه خلیج فارس

    •          دسترسی به خبرهای مرتبط از طریق برچسب ها 

     

     

     

    برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
    0 / 200
    • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
    • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

    آخرین خبرها