عدم تعهد خدمت پزشکان فارغ التحصیل درهرمزگان




" در استان  با معضلی روبه‌رو هستیم که به دنبال رفع آن هستیم،  این معضل در خصوص  تعداد زیادی پزشکان فارغ‌التحصیلی در هرمزگان بوده که تعهد خدمت داشته‌اند  اما  این استان را ترک کرده‌اند و در حال حاضر در استان های دیگر ازجمله تهران مشغول به کار می باشند".


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این مطلب گفت: دانشگاه درصدد برگرداندن این پزشکان است. یکی از معاونین خود را مأمور کرده‌ام تا براساس لیستی که وجود دارد این افراد را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
دکتر حسین فرشیدی این را اضافه کرد که این افراد از امتیازات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بهره برده اما تعهد خدمتی خود را انجام نمی‌دهند.  وی اظهار امیدواری  نمود که هر چه زودتر با این افراد برخورد شود زیرا هم‌اکنون مراکز درمانی ما نیز نیاز به این افرادی دارد که استان هرمزگان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

این مقام مسوول اشاره ای به طرح دو برابر شدن سهمیه جذب دانشجوی پزشکی داشت و تصریح کرد: هم اکنون 55 هزار دانشجوی پزشکی در کشور در حال تحصیل هستند اما در توزیع این نیروهای تربیت شده با مشکل روبرو هستیم . دکتر فرشیدی  با بیان اینکه کمبود پزشک را تکذیب نمی کنم گفت:تعداد پزشکان را افزایش می دهیم، اما طبق آمار توازن و تناسب برقرار است اما در عمل کاستی هایی داریم و پزشکان را متناسب با ظرفیت ها و آموزش های کارشناسی شده در تمام مناطق محروم هرمزگان اعزام کردیم.

پزشک متخصص داخلی و اطفال در  بیمارستان بشاگرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص بشاگرد و مراکز درمانی نیز سخن گفت و افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بشاگرد تا پایان امسال دارای دو پزشک متخصص داخلی و اطفال می شود.َدکتر فرشیدی با بیان اینکه  احداث بیمارستان در این شهرستان برای بالا بردن وجه و ارسال نیروی متخصص بود ادامه داد:امیدواریم با اعزام متخصص داخلی و اطفال به بشاگرد بتوانیم با بهبود ترانسپورت از بشاگرد به میناب هدف‌گذاری خود را در جهت بهبود وضعیت درمانی شهرستان بشاگرد بهبود بخشیم. وی با اشاره به وجود ماما در زایشگاه سردشت، گفت: با وجود ماماهای محلی در مناطق روستایی بشاگرد، تمام زایمان ها باید در این زایشگاه انجام شود اما  زنان با ریسک بالا باید به بیمارستان های شهرستان های میناب و بندرعباس منتقل شوند. دکتر فرشیدی این را هم گفت که از سال ۸۷ جذب نیرو برای مناطق محروم را (بشاگرد، سیریک، جاسک) داشتیم و ۱۲ سال است در آن مناطق مشغول به فعالیت هستند.۳۰ نفر از این پزشکان تعهد خدمتی در مناطق محروم بشاگرد، جاسک و سیریک داشته اند.


نقش اصحاب رسانه در ارتقای شاخص های سلامت
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگاری سخن می گفت اصحاب رسانه را در کاهش نگرانی های مردم و در ارتقای شاخص های سلامت موثر دانست و گفت:اگر در کشور ما پیشرفت‌هایی حاصل‌شده است، فقط حاصل تلاش مسئولین نیست، بلکه بخش مهمی از این پیشرفت را مدیون آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها