استاندار هرمزگان:

تشویق مردم به نوسازی بافت فرسوده از سیاست های مهم دولت است



استاندار هرمزگان با اشاره به ورود توسعه گرها در راستای نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس، گفت: توسعه گرها مذاکرات خود را با مردم ساکن در این محله برای نوسازی واحدهای مسکونی آنها آغاز کرده اند.

فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی استان هرمزگان با اشاره به ورود توسعه گرها در راستای نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس، عنوان کرد: توسعه گرها مذاکرات خود را با مردم ساکن در این محله برای نوسازی واحدهای مسکونی آنها آغاز کرده اند و همکاری مردمی در این راستا رو به افزایش است.
وی ادامه داد: برای برخی قطعات زمین های متعلق به دولت در این محله نیز طرح هایی برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که در حال آماده شدن نقشه های ساختمانی و انتخاب توسعه گر برای آغاز عملیات اجرایی هستند.


استاندار هرمزگان افزود: توسعه گرها در چندین منطقه از محله چاهستانی ها به توافقات خوبی با مردم دست یافته اند، تا کار نوسازی هر چه سریع‌تر آغاز شود.
همتی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها و دیگر محله های دارای بافت فرسوده در گروی همکاری مردم با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و توسعه گرهاست تا بتوانیم تا پایان سال جاری نوسازی سه هزار واحد مسکونی در محله چاهستانی ها را آغاز کنیم.
استاندار هرمزگان تشویق مردم به نوسازی بافت فرسوده را از سیاست های مهم دولت عنوان کرد و افزود: در این راستا مشوق های مختلفی در نظر گرفته شده و افرادی که علاقه مند باشند به صورت انفرادی واحد خود را نوسازی کنند، از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه صدور پروانه ساخت بهره مند می شوند و علاوه بر آن توسعه گرها نیز با شرایط مناسب برای نوسازی مشارکت و حضور دارند.
همتی خاطرنشان کرد: با توجه به این فرصت ها و مشوق های در نظر گرفته شده و همچنین اراده تمامی دستگاه های اجرایی برای نوسازی بافت فرسوده، از مردم ساکن در این محلات می خواهیم تا با مشارکت و همکاری خود به افزایش سرعت کار و روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید کمک کنند.
وی اظهار کرد: نوسازی محلات دارای بافت فرسوده موجب افزایش توانمندی و کیفیت زندگی در این محلات خواهد شد و ما تسهیلات لازم را برای روان تر شدن این کار در نظر گرفته ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها